21.1 C
București
vineri, 27 septembrie 2024
AcasăSpecialFord Fiesta, veselie generală

Ford Fiesta, veselie generală

Nu ştiu dacă prăpastia care stă în faţa industriei auto va mai permite astfel de energii creative într-o lume tot mai preocupată de întoarcerea la simplitate, însă ştiu că noul Ford Fiesta e una dintre cele mai vesele maşini din plutonul urban. E ca o ştrengăriţă care îşi poartă ovalul albastru drept piercing, în drum spre club. Rămâi însă vesel şi după ce o conduci? E de încredere?

Suspensii tari, motorizare adecvată

Prima senzaţie nu a fost tocmai plăcută, maşina simţind destul de tare cam toate denivelările de pe asfalt, ceea ce în Bucureştiul plin de gropi e o problemă. Mersul pe piatra cubică poate fi asemuit cu o penitenţă; în plus, la plecarea de pe loc mă aşteptam ca motorul diesel de 1.6 litri 90 CP să aibă mai multă vioiciune.

Culmea e că la drum lung aceste neajunsuri dispar, Fiesta găsind destule resurse pentru a executa depăşirile rapid şi fără stress. Cele 11.9 secunde pentru a atinge 100km/h nu vor înduioşa pe nimeni, dar pentru clasa din care face parte sunt suficiente, iar la viteze de autostradă Fiesta stă bine pe şosea, în ciuda salturilor pe care le face la rosturile podurilor.

În plus, se încadrează elegant în viraje şi rămâne pe trasa aleasă fără să te oblige la corecţii din volan, iar etajarea inteligentă a cutiei de viteze îţi permite să te joci fericit pe serpentine, indiferent că urci rampe abrupte sau că o ţii în frână de motor la coborîre. Direcţia e cam tăcută, dar dacă o tragi un pic de limbă vei afla şi pe unde ai puse roţile, în cele din urmă. Vizibilitatea laterală putea fi însă mai bună iar bordul deschis la culoare se reflectă obositor în parbriz.

Interior de calitate, tineresc

Am apreciat calitatea materialelor din habitaclu, aici Fiesta înregistrând un salt imens în privinţa plasticului moale de pe bord şi a tapiţeriei. Designul este avangardist, tineresc, rafinat, iar gadgeturile din dotarea Ghia sunt preluate direct din clasa superioară.

Sistemul audio încadrat de o consolă centrală SF sună foarte bine, dar izolarea fonică nu e însă un punct tare al Fiestei, aşa că la viteze de peste 120km/h în sus trebuie să ridici binişor vocea pentru a te face auzit.

O surpriză plăcută este spaţiul aflat la dispoziţie: poziţia la volan este bună, scaunele sunt comode iar pasagerii se bucură de un spaţiu aflat la limita clasei compacte, precum şi de un portbagaj şi spaţii de stocare suficiente pentru necesităţile unei tinere familii.

Preţ piperat

Singurul bemol în toată această simfonie este preţul standard, de 15.934 Euro cu TVA inclus, care va orienta probabil mulţi cumpărători spre versiunea mai dinamică pe benzină de 120 de CP, care costă 14.202 Euro în echiparea Ghia.

Noul Ford Fiesta este aşadar un salt calitativ enorm faţă de precedenta generaţie. În versiunea diesel e mai cuminte şi consumă foarte puţin, însă ştie să tragă la greu, ba chiar mai mult, reuşeşte să nu te obosească absolut deloc după un test de 900 de km. Veselă, cu alte cuvinte, dar şi de încredere.

Ford Fiesta 1.6 TDCi date tehnice

Motor: 1560 cmc
Putere: 90 CP/4.000 rpm
Cuplul maxim motor: 204 Nm/1.750 rpm
Transmisie: manuală, 5+1
Viteza maximă: 175 km/h
Acceleraţie: 11.9 sec (0-100 km/h)
Consum urban, extraurban, mixt: 5.0, 3.0, 4.0
Emisii CO2: 110 g/km (max)
Dimensiuni anvelope: 195/50/R15
Lungime, lăţime, înălţime: 3950, 1722, 1481 mm
Ampatament: 2489 mm
Volum portbagaj: 295 litri
Capacitate rezervor: 45 litri
Masa autovehicul: 1054 kg
Sarcina utilă: 510 kg
Preţ echipare Ghia: 15.934 Euro

sursa www.drive-test.ro

Cele mai citite

54 de copii, nevoiți să meargă la grădiniță într-un apartament insalubru

54 de copii au fost mutați din grădinița lor, aflată în renovare, într-un apartament de doar 50 de metri pătrați, în condiții insalubre și...

Ucraina va avea o iarnă foarte grea. ONU nu mai are fonduri s-o ajute

Naţiunile Unite nu au fondurile necesare pentru a-i ajuta pe ucraineni în această iarnă, în condiţiile în care peste jumătate din capacitatea Ucrainei de...

Directorul general al Harrods spune că fostul proprietar Al-Fayed a condus o „cultură toxică”

Directorul general al Harrods a declarat joi că fostul său șef, Mohamed Al-Fayed, acuzat de agresiune sexuală de zeci de femei, a condus o...
Ultima oră
Pe aceeași temă