Asociatia pentru dezvoltarea si promovarea litoralului s-a nascut oficial, ieri, initiativa apartinand Patronatului Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Corina Martin, presedintele grupului de initiativa, a afirmat ca din noua asociatie fac parte cele mai multe dintre entitatile interesate de turism, usa fiind deschisa in continuare oricaruia care doreste binele acestui domeniu. Statutul va fi finalizat la inceputul lunii februarie. „Initiativa noastra are in vedere unificarea intereselor publice si private pe litoralul romanesc”, a precizat Corina Martin. Printre obiectivele concrete ale asociatiei se numara crearea brandului litoral, dar si atragerea de investitii de capital, pentru cofinantarea anumitor proiecte. Viceprimarul Constantei, Nicolae Nemirschi, a precizat ca este foarte important ca litoralul va avea o voce comuna. In cazul unor investitii cum este oraselul lacustru, asociatia va putea sa faca lobby, in nume propriu, pentru ca un astfel de obiectiv va duce la dezvoltarea turismului. In plus, viceprimarul a precizat ca noua institutie poate accesa fonduri europene, cu sprijinul Consiliului Judetean. Din pacate, in ceea ce priveste turistii din afara tarii, perspectivele nu sunt optimiste, reprezentantul TUI Romania precizand, inca o data, ca TUI isi ia, in 2007, o binemeritata vacanta.
Port de agrement si sat romanesc
Membrii asociatiei au prezentat si cateva dintre investitiile in derulare sau proiectele pentru 2007, menite sa atraga turistii straini. Aurelian Arghir, directorul Directiei de turism din cadrul Consiliului Judetean Constanta, a afirmat ca se doreste crearea unui sat romanesc, in sudul judetului, in zona Ostrov, care sa contina case traditionale si unde sa se poata experimenta traditiile autentice dobrogene. De asemenea, CJC va investi si in reabilitarea obiectivelor istorice, cum ar fi monumentul de la Adamclisi, in reabilitarea manastirilor si in extinderea centrelor de informare.