BMW X1 este un crossover pregatit pentru publicul care isi doreste o masina premium capabila sa imbine dimensiunile compacte cu un spatiu interior si de stocare generos, dar si cu performante dinamice peste medie. Merita insa cei 40.000 de euro pe care ii vei da pe un X1 bine dotat? Sa vedem.
Design 8/10
Controversele legate de design nu au ocolit acest "bebelus" BMW. Unii considera ca e de o uratenie absoluta, altii considera ca este de o frumusete rara. Personal cred ca e mai reusit decat ultimele crossovere ale bavarezilor dar ca posesorii sai se vor bucura mai degraba de performantele masinii decat de design.
Performante 8/10
Pentru ca vorbim de o masina lunga de doar 4.45 metri, BMW X1 este in mediul sau in oras. Desi are suspensii ferme, masina trece cu dezinvoltura peste liniile de tramvai, abia simte gropile si in general face ca neajunsurile carosabilului urban romanesc sa fie mult atenuate.
Motorul de 2 litri pe motorina te face sa zambesti imediat ce calci acceleratia (8.1 secunde 0-100km/h), senzatia celor 177 de cai fiind demna de orice BMW. Am ramas insa surprins neplacut de directia relativ indirecta a acestui model. Fiind cel mai mic X ma asteptam sa fie mult mai agil. Strecurarea prin trafic nu este asadar o treaba care ii vine natural acestei masini.
La viteze mari arata totusi de ce e in stare. In succesiunile de curbe ai suficient control si beneficiezi de un comportament exact si neutru, iar sistemele xDrive si DTC-ul iti permit sa te joci un pic cu fundul masinii inainte de a-l redresa. Nu mai ai de ce sa te temi iarna, cu acest BMW vei ajunge la destinatie pe orice vreme.
Interior 7/10
Desi se putea si mai bine la acest nivel de pret, chiar si la viteze mari nu esti deranjat de zgomotul motorului diesel. Iar sistemul audio standard se achita cu dezinvoltura de sarcina inveselirii pasagerilor. Am apreciat ca ai la indemana locuri in care sa strecori o sticla sau o doza de suc, desi alte spatii de stocare sunt destul de mici. 4 adulti incap confortabil in masina, al cincilea va sta un pic mai inghesuit. Portbagajul de 420 de litri este suficient pentru o familie si va pune probleme doar celor obisnuiti sa care jumatate de casa in vacanta.
O atmosfera la bord foarte placuta asadar, cu cateva minusuri care n-ar trebui sa existe, dar orisicat. Atentie insa ca ea nu vine asa in mod standard (ploua cu tristete in echiparea de baza), asa ca acordati timp, creativitate si mai ales bani echiparii cum se cuvine a masinii. Un buget de 40.000 de euro ar trebui sa ajunga pentru a avea un X1 dotat.
Concluzie BMW X1: 7.6/10
BMW X1 este cel mai accesibil SUV BMW, insa nu doar in privinta pretului. Avem de-a face cu un Sport Activity Vehicle mai usor de parcat in oras, mai simplu de condus in traficul urban si exelent in afara orasului. X1 ofera suficient spatiu pentru cinci adulti si bagajele lor, totul asezonat cu stilul iute tipic BMW. Surprinzator, stie a se descurca si prin zapada si gheata, datorita sistemului xDrive. Nu-l scoateti prin noroaie insa pentru ca veti ramane acolo.
Singurul minus relevant este pretul mare la care ajungi atunci cand iti configurezi decent masina. Desi unii dintre concurenti vin cu masini mai mari si mai dotate, la fel de puternice, caracterul jucaus il distinge pe X1 de potentialii concurenti germani. E una dintre masinile pe care le recomand, asadar (celor care si le permit, desigur).
sursa: www.drive-test.ro