Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Clipuri sociale romanesti

» Clipurile sociale s-au miscat mai greu decat alte zone din publicitate – de-abia dupa 2000 au inceput sa apara unele notabile.» Topul a fost facut de echipa IQads – folosind exclusiv baza proprie de date, ...

Share

Rl online 0 comentarii

24.01.2009 - 00:00

» Clipurile sociale s-au miscat mai greu decat alte zone din publicitate – de-abia dupa 2000 au inceput sa apara unele notabile.

» Topul a fost facut de echipa IQads – folosind exclusiv baza proprie de date, disponibila la adresa iqads.ro.


» Opiniile (partea de analiza) de la fiecare clip au fost facute de echipa de la Romania Libera

Exista cateva directii clare pe care merg campaniile sociale: cum combatem discriminarea, violenta, coruptia, consumul de droguri, migratia ilegala sau consumul de alcool la volan. Pe de alta parte, probleme de tipul cum incercam sa protejam mediul sau cum si determinam pe tineri sa constientizeze importanta contraceptiei sunt, de asemenea, foarte des invocate in campaniile sociale. si mai nou, de cand cu posibilitatea de a redirectiona 2% din impozit, se fac multe spoturi care sa incurajeze virarea acestui procent spre reabilitarea unei institutii sau spre un proiect al cate unei fundatii. Majoritatea abordarilor vizeaza latura emotionala, dar sunt si unele spoturi care incearca sa faca haz de necaz, explica Alina Galeriu redactor IQads, site-ul de cultura publicitara.

"Violenta asupra copiilor"/ clipul "Batatorul" http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_309/
1. Facut de McCann-Erickson, 2001. Titlul complet este "Campanie de constientizare cu privire la efectele abuzului asupra copilului". Ideea "Violenta impotriva copiilor trebuie sa inceteze" a fost impachetata afectiv prin mesajul emotional, "Eu n-am sa bat niciodata covoare, pentru ca le doare", rostit de un copil care, de la fereastra unui apartament de bloc, se uita la cineva care, afara, bate covoare. Spotul a fost premiat de Consiliul National al Audiovizualului pentru cel mai bun mesaj al unui spot TV, de "Premiile galei societatii civile" precum si in cadrul Festivalului Ad’Or din 2001. Solicitantul a fost Centrul de Mediere si Securitate Comunitara.


"O sansa pentru viata" / clipul "Graba"  http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_2004/
2. Campania, in desfasurare, promoveaza cauza donarii de sange. Clipul, creat de Grafitti BBDO, este structurat pe ideea de graba in cazul unei urgente medicale – contrazisa insa de personalul din sala de operatie care someaza cu instrumentarul in maini, fiindca "o operatie din trei se amana din cauza lipsei de sange.

"Casa de Copii nu e Acasa" / clipul "Competitia" http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_236/
3. Campania "Casa de Copii nu e Acasa" si-a propus prevenirea abandonului copiilor si accentuarea faptului ca este important pentru dezvoltarea copilului sa creasca intr-un mediul familial, dar si promovarea serviciilor de adoptie disponibile familiilor care nu pot avea copii. S-a derulat intre 2001 – 2003, iar clipul a fost produs de Saatchi & Saatchi.

"Dragoste fara griji" – Cicatrici http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_1202/
4. Campania, realizata pentru SECS in 2007, indeamna indirect la folosirea mijloacelor contraceptive moderne in loc de avort. Clipul (GMP) sprijina aceasta afirmatie prin mesajul emotional "Avortul lasa cicatrici care nu se vad", contrapunandu-l imaginilor cu cicatrici produse de boli sau accidente.

"Fara spaga! Fara imbogatiti din banii tai!" / clipul "Functionara" http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_1496/
5. Campania din 2007 - a sasea din seria celor derulate, pe aceeasi tema, in ultimii patru ani – arata o femeie comunista de succes invitata la o emisiune, multumindu-le "din suflet" spectatorilor ca datorita spagii lor si-a putut cladi o cariera si un nivel de trai luxos.

SPER / clipul "Prietenul din copilarie" http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_1361/
6. Campania antiprejudecati fata de romi, creata de TBWA/MERLIN in 2007. In opinia RL, e cel mai bun clip social – ratand insa la nivel de slogan "Discriminarea romilor se invata acasa - Cunoaste-i inainte sa-i judeci". "Discriminare", "romi" sunt cuvinte artificioase, iar partea a doua e la imperativ: "porunceste", dicteaza pe o zona privata.

Anti HIV / clipul "Mos Craciun" http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_98/
7. Campanie bicefala - preventie a HIV si toleranta fata de cei infectati realizata de McCann Erickson in 2003. In clip, baiatul timid ii spune lui Mos Craciun la ureche secretul sau, iar Mosul il expediaza pe baiat de pe genunchi si se sterge pe maini. Sloganul, "Intoleranta e mai cruda decat SIDA", nu se suprapune neaparat peste clip.

"Fa diferenta: Fii un om al schimbarii!" / clipul "Climatde change" http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_1843/
9. Campania "Fa diferenta: Fii un om al schimbarii!"  militeaza pentru integrarea protectiei climei in rutina zilnica pana cand devine un mod de viata. Clipul (Media Consultanta IHAG) foloseste o retorica light si cool – tipul eco merge pe jos etc. si se intalneste cu iubita, baiatul consumist nu, din cauza ca gadgeturile ii complica viata in loc sa i-o simplifice.

"Vreau in clasa a IX-a" / clipul "Condamnat la munca" http://web.iqads.ro/clipul_publicitar_1552_2/
8. Campania atrage atentia asupra corelatiei dintre saracie – copii pusi la munca - abandon scolar. Usor patetic (gen "Un om nacajit" pe fata), prea metaforic (copilul scrie pe peretii camerei, ca puscariasii zilele in care nu merge la scoala, "pentru ca saracia ma obliga sa muncesc" – formula fara forta, de deductie sociologica). Apartine Leo Burnett, 2008

"Realitatea se schimba cand conduci baut"/ clipul "35 secunde" http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_1515/
10. Campanie de constientizare (apartinand GMP, 2008) sustinuta de sloganul "o realitate placuta poate deveni o realitate ingrozitoare". Cand conduci baut". In astfel de campanii de "trezire", imaginile au verde si pot fi oricat de dure, de socante – regulile obisnuite se suspenda si e voie cu ketsch-up pe platou…. Acesta parca nu e destul de gore.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...