Infiniti G37S Coupe ar putea fi oricând subiectul unui film cu gangsteri. Dar în acest caz ar fi cam greu de prins din urmă, iar răul ar triumfa la final. Un drac împieliţat, asta e coupé-ul de la Infiniti, mai ales în versiunea S. Cu precădere în halucinanta culoare roşie.
Dacă vărul său mai mare Infiniti FX50S urlă din toţi rărunchii că e băiat rău, iar fratele său Infiniti G37 Sedan arată, dimpotrivă, pervers de cuminte (asta până când îl conduci), coupé-ul G37S declară tuturor de ce este în stare încă din momentul în care îl vezi în parcare, printr-un stil fluid care îţi dă impresia că maşina se aruncă înainte încă din prima fracţiune de secundă. Totuşi, nu modul în care arată această maşină te farmecă, pentru că există destule coupé-uri premium mult mai frumoase şi mai originale în design. Ci, ca la mai toate modelele Infiniti, modul în care se conduce.
320 de cai dezlănţuiţi
Cutia de viteze automată comutată în modul DS (semimanualul pe care ţi-l pune la dispoziţie maşina), padelele volanului acţionate scurt pentru a rămâne cu motorul mereu turat, pedala de acceleraţie mângâiată uşor, cât să nu te scoată în decor în prima serpentină, un zgomot infernal de plăcut auzit din evacuarea dublă o dată cu urcarea bruscă în ture, apoi serii succesive de acceleraţii fulminante şi decelerări rapide pe scurtele linii drepte dintre acele de păr, într-un stil care l-ar îmbăta până şi pe un călugăr abstinent. Aşa se conduce un Infiniti G37S Coupe pe drumurile care şerpuiesc în munţi.
Cu o Direcţie Activă care îţi pune maşina pe trasa perfectă în viraje (roţile din spate brachează şi ele), cu un sistem DRM care îţi sincronizează turaţia la trecerea într-o treaptă inferioară, eliminând orice sincopă la schimbarea vitezelor, dar mai ales cu 320 de cai-putere de nebunie pură scoşi dintr-un V6 de 3,7 litri, G37S Coupé n-are nici o teamă în faţa concurenţei germane atunci când vine vorba de ţinuta de drum. Nu e la fel de feroce, de ferm sau de exact ca modelele M sau AMG, însă ţine piept oricând unui BMW sau Mercedes de serie.
Consumul mediu declarat de 10,5% (14,4% în test) este însă un minus de luat în calcul, în oraş maşina sirotând cu veselie 20 de litri la sută.
Confort premium nipon
Infiniti utilizează în întreaga gamă materiale moi, plăcute la atingere şi asamblate într-un mod care reflectă mania pentru perfecţiune a japonezilor. Nu poţi întâlni nici un detaliu care să-ţi strice plăcerea de a vedea, atinge sau chiar mirosi, cu toate că stilul american al interiorului nu va fi pe placul tuturor.
Forma de coupé a maşinii dezavantajează pasagerii din spate, locurile de acolo fiind dedicate doar celor de sub 1,65 metri înălţime, astfel încât în această maşină vor călători mai degrabă doar doi adulţi. Şi portbagajul este mic, de doar 275 de litri, suficient pentru necesităţile a două persoane. Spaţiile de stocare din interior sunt însă generoase şi bine dimensionate, iar în faţă te simţi ca într-o limuzină de clasă medie, beneficiind şi de un sistem audio de înaltă calitate.
Preţul lui G73S Coupé, de 53.150 euro cu TVA inclusă, este comparabil cu cel al modelelor Seria 3 M Coupé, Mercedes CLK Coupé 350 sau Audi A5 3.2 FSI Tiptronic, însă modelul nipon are dimensiuni mai mari şi vine mai bine dotat iar concurenţii trebuie să adauge opţionale mai scumpe pentru a se ridica la acelaşi nivel. Un coupé sportiv care arată, aşadar, că divizia de lux a celor de la Nissan ştie să facă maşini realmente premium.
Infiniti G37S Coupé
Motor: V6 3.696 cmc, benzină
CP: 320/7.000 rpm
Cuplu maxim: 360Nm/
5200 rpm
Lungime, înălţime, lăţime: 4.655/1.395/1.781 mm
Greutate la gol: 1.781 kg
Sarcina maximă: 505 kg
Transmisie: automată, 7 trepte
Ampatament: 2.850 mm
Rezervor: 80 litri
Portbagaj: 275 litri
Coeficient aerodinamic: 0.32
Viteza maximă: 250 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 5.9 s
Consum urban, extraurban, mixt: 15,3%, 7,8%, 10,5%.
Roţi: 225/50 R18 faţă, 245/45/18 spate
Preţ: 53.150 euro cu TVA