3 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăSpecialDincolo de carburanti

Dincolo de carburanti

» Baruri, restaurante, internet, locuri de joaca pentru copii, oferta ultimei generatii de benzinarii.

» Vanzarile de produse si servicii non-oil din benzinarii au crescut cu peste 40% in anul 2006.

» Marile companii petroliere opereaza aproximativ 1.300 de magazine si numarul este in crestere.

In lupta lor pentru castigarea unei cote cat mai mari de piata companiile petroliere si-au pus la punct strategii de marketing tot mai diversificate pentru promovarea produselor non-oil in benzinarii. Asa se face ca, daca in urma cu cativa ani, in Romania nu existau magazine in statiile de carburanti, acum exista peste tot, iar numarul lor este in continua crestere.
Aproape 1.300 de magazine apartinand marilor lanturi de benzinarii isi asteapta non-stop clientii, gata sa le satisfaca cele mai variate preferinte si gusturi. Vanzarile magazinelor din incinta benzinariilor au inregistrat salturi permanente in ultimii doi ani. Daca in 2005 vanzarile, de 84 milioane lei, au inregistrat un salt de numai 6% fata de anul precedent, in 2006 acestea au avansat cu aproximativ 40%. Motivul il reprezinta nu numai cresterea numarului de benzinarii si de masini, ci si apetitul tot mai mare pentru shopping al romanilor care, aflati mai mereu in criza de timp, aleg sa-si faca micile cumparaturi dupa ce-si alimenteaza masinile. Pentru multi, chiar si restaurantele din incinta lor au devenit un punct de intalnire si de petrecere a timpului liber. Nici familiile cu copii mici nu au fost neglijate de strategiile de marketing non-oil, si multe dintre benzinarii au fost dotate cu locuri special amenajate pentru cei mici.
Asa se face ca la Petrom, compania care opereaza cea mai mare retea de benzinarii, 510 statii si tot atatea magazine, anul trecut a adus o crestere a vanzarilor cu 50% fata de 2005. Cele mai cautate produse sunt cele din gama "de impuls", adica acelea pentru care exista o cerere mare in orice tip de magazine (tigari, racoritoare, guma de mestecat, ziare sau dulciuri) si, nu in ultimul rand, cele aflate la promotie.
Pentru LukOil Romania, brand care are o retea de 300 de magazine, vanzarile din grupa "non-fuel" au crescut anual cu 30-35% si in aceeasi proportie a crescut si profitul, spune Genadi Abalov, directorul de comunicare al companiei. Tocmai de aceea, business-ul derulat prin magazinele din reteaua de benzinarii este pentru companie una din directiile prioritare de dezvoltare pe piata romaneasca. Monitorizarile realizate de cei de la LukOil arata ca, in statiile lor, cele mai vandute produse sunt cele alimentare si de cosmetica auto.
La grupul OMV, care opereaza in Romania 73 de benzinarii si 72 de magazine, acestea din urma au asigurat anul trecut 25% din valoarea vanzarilor si, potrivit lui Vlad seitan, retail manager OMV Romania, acestea au avut o crestere de aproximativ 45% in 2006 fata de anul precedent. si cei de la MOL au motive de bucurie. Compania a raportat recent o cifra de afaceri de peste 524 milioane euro in 2006, cu aproape 25% mai mare decat in 2005, iar din totalul vanzarilor, aproximativ 105 milioane lei au reprezentat vanzarile din magazine. Potrivit reprezentantilor MOL Romania, veniturile rezultate din vanzarile magazinelor au crescut cu 24,4% in 2006 fata de 2005.
Rompetrol, un alt brand, aceleasi trend pozitiv pentru vanzarile din magazine. Ele au crescut anul trecut cu aproximativ 50%, iar aceasta s-a bazat in mare masura pe cresterea numarului de clienti fideli.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă