7.6 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialDetroit 2012, America îşi revine!

Detroit 2012, America îşi revine!

Salonul auto nord-american este primul mare eveniment anual din industrie, iar Detroit este locul unde vedem deja cum vor arăta nu doar cele mai noi maşini americane, dar şi unele modele care vor ajunge în Europa. Pe o piaţă americană aflată în revenire, accentul cade anul acesta pe design şi modele de nişă pentru publicul urban, construite pe platforme globale.

Chevrolet Code 130R şi Tru 140S

Începem cu două concepte pur americane, având în vedere că majoritatea celorlalte modele vor apărea – sub alte sigle sau nume – şi în Europa. Chevrolet a adus la Detroit două maşini spectaculoase, despre care ne spune că sunt doar la stadiul de concept, dar ale căror linii prevestesc faptul că Chevrolet îşi va extinde în curând gama de modele sportive, rezultând o familie întreagă care va purta steguleţele prezente deocamdată doar pe Corvette.

Code 130R este un coupé veritabil cu tracţiune spate, patru locuri şi un motor turbo de 1.4 litri pe puntea faţă, capabil să dezvolte 150 CP şi 200 Nm, ajutat la nevoie şi de sistemul electric eAssist. Dacă această maşină ar apărea azi, ar costa maximum 25.000 de dolari, la fel ca şi celălalt concept, Tru 140S, un coupé mai voluptuos, cu acelaşi motor, dar cu tracţiune pe puntea faţă şi bazat pe platforma lui Cruze. Ambele au şanse mari să ducă spre modele de serie!

Noul Ford Fusion/Mondeo

Aşa cum menţionam săptămâna trecută, la Detroit a fost lansată noua generaţie de Ford Fusion, care în Europa va ajunge în primăvară sub numele Mondeo. Noul Fusion a păstrat destule linii de pe conceptul Evos, aşa că acum arată de-a dreptul premium, cel puţin pe dinafară. Interiorul se anunţă burduşit cu tehnologie: avem frânare automată în caz de urgenţă, Lane Keeping System (menţine automat maşina pe banda de rulare), pilot automat autoadaptiv, sistem de parcare automată, sistem de conectivitate MyFord Touch şi tehnologie auto Start-Stop.

Motorizările pe benzină anuntaţe cuprind, printre altele, două unităţi EcoBoost de 1,6 180 CP şi respectiv 2,0 litri 240 CP, ultimul fiind oferit şi cu transmisia SelectShift Automatic în şase trepte, cu padele pe volan, cuplat cu tracţiune integrală automată. Există şi o versiune hibridă, cu un motor de 2,0 litri care consumă 5% în oraş şi 5,3% în extraurban, cu capacitatea de a funcţiona în mod 100% electric până la viteze de 100 km/h. Versiunea Fusion Energi plug-in hybrid va aduce un consum echivalent de 2,3% în regim electric, folosind un sistem de propulsie în care motorul electric este alimentat de baterii sau de un motor pe benzină.

Dodge Dart

Cum spui Alfa Romeo Giulietta în engleza americană? Simplu: Dodge Dart. Lucrurile nu sunt însă la fel de simple pe cât par, căci noul model Dodge utilizează într-adevăr platforma modelului italian, precum şi destule componente la interior, însă a fost gândit, desenat şi adaptat puternic preferinţelor americane în domeniu. Rezultatul este, cel puţin la nivel vizual, unul extrem de reuşit.

Habitaclul oferă o planşă de bord diferită de cea a Giuliettei, în mijlocul căreia tronează un ecran tactil de mari dimensiuni care taie puţin din sportivitatea pură afişată de modelul european. Sub capotă se află însă argumentele principale ale acestei maşini: motoarele de 2 litri 160 CP şi 1,4 litri MultiAir Intercooled Turbo 160 CP, dar şi un 2,4 litri MultiAir de 184 CP, cuplate cu transmisii manuale sau automate în şase trepte, sau cu noua transmisie DDCT (cu dublu ambreiaj uscat). Interesant este că maşina ar putea ajunge în Europa de Est sub formă de hatchback şi sedan sub sigla Fiat ca înlocuitor al lui Bravo, însă trebuie să aşteptăm anul 2013 pentru aceasta.

Buick Encore

Buick Encore este de interes pentru noi dintr-un motiv foarte simplu: el va ajunge anul acesta în Europa sub numele de Opel Mokka, diferenţele dintre cele două modele fiind minore la nivel vizual. Vorbim de un crossover gândit pentru publicul urban care doreşte să mai şi iasă din când în când de pe asfalt, motiv pentru care există şi versiuni cu tracţiune integrală automată, iar garda la sol a maşinii este mai ridicată.

Maşina are 4,28 metri lungime, capacitatea de a încărca 533 de litri în standard, chiar până la 1.372 de litri, iar interiorul are până la 19 spaţii de stocare destinate familiei. Dacă în America maşina va fi disponibilă doar cu propulsorul turbo de 1.4 litri 140 CP, în Europa, Opel Mokka va veni şi cu turbodieselul de 1,7 litri 130 CP, precum şi cu un benzinar de 1,6 litri 115 CP. Vom vedea dacă şi modelul european va dispune de tehnologie de anulare automată a zgomotului ambiental, dar ştim deja că vom dispune aici de sisteme sofisticate de asistenţă a şoferului (Opel Eye).

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

UE și China nu au ajuns la un acord privind tarifele pentru vehiculele electrice

Discuțiile dintre Uniunea Europeană și China privind tarifele pentru vehiculele electrice (EV) chinezești continuă, dar nu s-a ajuns la un acord, au declarat oficiali...

Fermierii cer credite pe termen lung, băncile promit creșterea finanțării în agricultură

Fermierii din România reclamă dificultăți în accesarea capitalului și solicită împrumuturi pe termen lung, de 20 până la 40 de ani, pentru a putea...

Călin Georgescu: Noul Hate pentru clasa politică sau meteoritul electoral care a lovit România?

Călin Georgescu nu este doar o surpriză a alegerilor, ci și o anomalie electorală care zguduie percepțiile tradiționale despre ce vrea să fie un...
Ultima oră
Pe aceeași temă