Grupul german Daimler va renunţa la fabricarea brandului de lux Maybach, din cauza pierderilor generate şi a vânzărilor extrem de mici, automobilul urmând să fie înlocuit din 2013 de modele mai scumpe din gama Mercedes-Benz clasa S.
„Am avut discuţii interne ample despre cum putem obţine cel mai mare succes pe segmentul de lux şi am ajuns la concluzia că şansele de vânzare ale brandului Mercedes sunt mai bune decât cele ale Maybach”, a declarat directorul general Dieter Zetsche cotidianului german Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Zetsche intenţionează în schimb să crească numărul de modele din clasa S de la trei la şase, pentru a mări volumul vânzărilor, posibil să îl dubleze la 80.000 de maşini pe an, scrie Mediafax, care citează Reuters.
„Nu ar fi potrivit să dezvoltăm un succesor al modelului actual Maybach”, a adăugat Zetsche într-un interviu acordat publicaţiei, care va fi publicat integral sâmbătă.
Daimler intenţiona ca vânzările brandului Maybach, relansat în 2002 după o pauză de 60 de ani, să atingă 1.000 de maşini pe an, dar acestea au ajuns anul trecut la circa 200 de unităţi.
Volkswagen (VW) şi BMW au avut mai mult succes pe segmentul superlux, datorită mărcilor britanice Bentley şi Rolls-Royce.
Analiştii din industria auto au susţinut de mult timp că Maybach nu are o poziţie puternică pe piaţă.
Vânzările de automobile Rolls-Royce, fabricate de BMW, au crescut cu 41% în primele nouă luni ale acestui an, la 2.441 unităţi, datorită preţului mai mic al modelului Ghost.
În cazul automobilelor Bentley, produse de VW, vânzările au urcat cu 31%, la 4.763 unităţi.
Maybach a devenit o asemenea problemă de imagine pentru Daimler încât grupul nu a mai publicat în ultimii câţiva ani date lunare referitoare la vânzările brandului, preferând să prezinte doar statistici anuale.