Producătorul autohton Dacia a pierdut teren în primele 8 luni din 2015, coborând la o cotă de piață de 2,8%, față de 3%, cât avea în aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările Dacia au consemnat o creștere de 3,4% în perioada ianuarie – august 2015.
Înmatriculările de autoturisme Dacia, în UE, între ianuarie – august 2015, au urcat la 256.475 unităţi, cu 3,4% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Creștere este însă sub media din UE, dar și a grupului Renault – Nissan. Renault a crescut cu 10,4%, la 638.686, în timp ce Nissan a urcat cu 20 procente, la 373.692 unități.
În luna august, Dacia a înregistrat vânzări în scădere cu 8,2%, până la 19.870 de unităţi. În aceeași lună, înmatriculările Renault au crescut cu 9,6%, la 68.248 unităţi.
Volkswagen rămâne cel mai mare producător european, cu 2.273.771 autoturisme vândute pe tot grupul, în primele 8 luni ale anului, cu 7% mai mult. Cu toate acestea cota sa de piaţă a scăzut la 25,1%, cu 0,4 procente mai puțin. De asemenea marca Volkswagen este cel mai bine vândută din UE, cu 1,1 milioane unități, cu 7,6% în urcare.
Grupul Renault este al treilea din Europa, după Volkswagen și PSA.