2 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăSpecialCurtea firmei deţinute de familia senatorului PSD Nicolae Bădălău, asfaltată din bani...

Curtea firmei deţinute de familia senatorului PSD Nicolae Bădălău, asfaltată din bani publici

O asfaltare controversată, care a pornit chiar din incinta firmei controlate de familia de senatorul PSD Nicolae Bădălău, este în curs de desfăşurare la Giurgiu.

Deşi contractul de execuţie a lucrărilor de reabilitare a unui drum județean a fost semnat încă din 2012, şantierul a fost amânat cinci ani, vechea conducere a Consiliului Județean nu a emis ordinul de începere a reabilitării.

Anul acesta, însă, ordinul de începere a fost emis a doua zi după aprobarea bugetului de către Consiliul Județean Giurgiu. Momentul a fost marcat cu surle şi trâmbiţe pe pe site-ul primăriei din Bolintin Vale din Giurgiu, localitate care este principala beneficiară a proiectului: „Începând cu data de 12 aprilie 2017 au fost demarate lucrările de construire la obiectivul de investiții «Reabilitare DJ 601 Bolintin Deal – Bolintin-Vale – Malu Spart, Km 9+500 ÷ 12+500, Km 13+000 ÷ 21+000, L=11,00 Km»”.

Banii vin, aşadar, de la CJ Giurgiu, proiectantul este Consitrans SRL şi executantul Construct Romstrade Consitrans SRL, ambele firme fiind  desemnate prin licitație publică încă din anul 2012.

„Mulțumim noii conduceri a Consiliului Județean Giurgiu, în special domnului președinte Marian Mina, care a înțeles foarte bine necesitatea ca investiția aceasta să înceapă de îndată și a luat măsuri în acest sens, considerând prioritară reabilitarea DJ 601. Fondurile din care se realizează investiția sunt puse la dispoziție de Guvernul României, prin Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Valoarea totală a lucrărilor, cu TVA 19% inclus, este de 13.802.443,71 lei”, se arată, omagial, în anunțul postat pe site-ul primăriei orașului Bolintin Vale.

Președintele Consiliului Județean Giurgiu, Marian Mina, este, potrivit surselor locale, finul de cununie al senatorului Niculae Bădălău, preşedintele executiv al PSD, iar compania Construct Romstrade Consitrans S.R.L este controlată de un apropiat al lupilor tineri din PSD Giurgiu, respectiv Mădălin Stan. Acesta a lucrat atât cu afaceristului Nelu Iordache, dar și cu fostul președinte al CJ Giurgiu, Vasile Mustățea.

Controversele legate de acest proiect vizează faptul că firma care asfaltează drumul județean a finalizat, în numai o săptămână, mai întâi, lucrărila la curtea firmei familiei Bădălău, pe o suprafață de peste 1.500 mp. Astfel, acum incinta firmei SC  N.B.G. din Bolintin Vale, ce aparține în acte  fiul baronului PSD de Giurgiu, arată perfectă ca o pistă de aerodrom.

Reabilitare supraevaluată

Dacă împărțim cei peste 13 milioane de lei la paritatea euro ne rezultă o sumă de 3.067.210 euro, alocați la cei 11 km, ceea ce rezultă un preț de cost pentru un kilometru de drum reabilitat este de 1.254.767,6 lei ceea ce înseamnă circa 279.000 de euro/Km. Potrivit legislației în vigoare privind standardele de cost la infrastructura rutieră, prețul unui kilometru de drum reabilitat, adică 279.000 de euro, este exagerat. Specialiștii în infrastructură rutieră de la Ministerul Transporturilor au precizat pentru România liberă ca acest preț este foarte mare și un kilometru de drum reabilitat nu poate să depășească 190.000 -200.000 de euro, dar la Giurgiu se poate și mai mult.

Preşedintele executiv al PSD nu a putut fi contactat pentru a lămuri situaţia asfaltărilor de la Bolintin Vale.

Cele mai citite

România cade pe locul 17 în piața auto europeană a mașinilor electrice după reducerea subvențiilor

Eliminarea primei de 10.000 de euro din programul Rabla Plus a dus la o scădere drastică a vânzărilor de mașini electrice în România, care...

Fost comandant-șef al Forțelor Armate ale Ucrainei: „Al Treilea Război Mondial a început deja”

Valerii Zalujnîi, fost comandant-șef al Forțelor Armate ale Ucrainei, a declarat că implicațiile directe ale aliaților Rusiei în războiul din Ucraina indică începutul celui...

România cade pe locul 17 în piața auto europeană a mașinilor electrice după reducerea subvențiilor

Eliminarea primei de 10.000 de euro din programul Rabla Plus a dus la o scădere drastică a vânzărilor de mașini electrice în România, care...
Ultima oră
Pe aceeași temă