19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialCum îţi alegi compania de web design potrivită?

Cum îţi alegi compania de web design potrivită?

Într-o lume unde prezenţa online este obligatorie pentru orice tip de companie, revine eterna problemă a alegerii furnizorilor potriviţi. La ce ar trebui să fim atenţi atunci când alegem compania care să ne realizeze website-ul potrivit, cum îi putem identifica pe cei mai buni, de unde ştim că cei aleşi îşi vor îndeplini toate sarcinile, iată doar câteva din întrebările care se regăsesc în mintea oricărui antreprenor aflat la început de drum în mediul online.

Specialiştii în domeniu recomandă ca înainte de a face orice pas spre alegerea unei firme de web design, să definim foarte clar domeniul afacerii şi obiectivele pe termen scurt, mediu şi lung. „Pentru a primi rezultatele dorite, trebuie să ştii ce să ceri. Bineînţeles că la aceasta îşi va aduce aportul şi specialistul în marketing online, dar antreprenorul trebuie să ştie cum va vrea să arate afacerea sa în următorii ani. Doar astfel, se poate crea un website care să răspundă tuturor cerinţelor”, spune Mircea Săplăcan, Director General la Emiral Media, o companie de web design şi consultanţă în marketing online.

Următorul pas va fi cercetarea ofertei din piaţă şi cererea câtor mai multe păreri sau oferte. „Pentru că website-ul unei companii este un instrument de comunicare foarte important, la fel de importantă este alegerea firmei care va avea în grijă acest lucru. Eu recomand oricui să ceară cât mai multe păreri, sau oferte dacă vreţi să le spunem aşa. Stabiliţi întâlniri cu mai multe firme care oferă astfel de servicii, vedeţi ce oferă fiecare şi alegeţi-i pe cei care vă inspiră cea mai mare încredere că vor livra produsul dorit”, adaugă Mircea Săplăcan.

Până la urmă care sunt atributele firmei alese? „Noi spunem întotdeauna că relaţia dintre o firmă de web design şi cel care îi solicită serviciile trebuie să fie una de parteneriat. Atunci când vezi că echipa aleasă se preocupă de viitorul online al afacerii tale şi încearcă să-ţi ofere un site creat şi adaptat special nevoilo

Documentarea este importantă şi pentru compania de web design? „Absolut. În condiţiile în care mijloacele tehnice nu mai reprezintă un secret pentru specialiştii din domeniu, documentarea temeinică, înţelegerea domeniului de activitate al clientului astfel încât să vină în întâmpinarea cerinţelor acestuia, este cea dintâi dovadă că firma de web design ia parteneriatul de care vorbeam mai devreme, în serios. Pe lângă informarea pentru client, firma de web trebuie să caute în permanenţă  noi modalităţi tehnice de îmbunătăţire a site-ului pentru că ceea ce era recomandat ieri poate deveni perimat astăzi, şi chiar indezirabil mâine. Şi vă dau un exemplu. Versiunile pentru mobil, gă r tale, ştii că ai întâlnit partenerii potriviţi. Doar consultantul poate transforma o colecţie de fişiere găzduite online (ceea ce numim generic site web) într-un veritabil instrument de promovare a companiei în mediul online, care să respecte însă viziunea, politica, valorile şi politica acesteia. Site-ul web reprezintă compania, este interfaţa dintre management şi public, drept pentru care trebuie să ţină seama de identitatea acesteia, să o transpună cât mai fidel în acest spaţiu virtual”, adaugă Mircea Săplăcan.

Gazduite pe un subdomeniu propriu, erau la mare căutate cu ceva timp în urmă, pentru ca din 2013 să ia avânt ceea ce numim „responsive web design”, adică un singur website care să „răspundă” cerinţelor dispozitivului, adaptându-se instant. Trebuie să vedem mereu cum va evolua piaţa, astfel încât şi website-ul să ţină pasul”, declară general manager-ul Emiral Media.

Cât de important este preţul în tot acest proces decizional? „Aş putea spune că este ultimul lucru la care trebuie să vă uitaţi. Până la urmă un site nu trebuie privit ca un cost, ci ca o investiţie, care realizată corect va produce rezultate de durată”, adaugă Mircea Săplăcan.

În final, cum poate convinge o firmă de web design? „Simplu. Prin portofoliu. Prin ceea ce a demonstrat până acum. Rezultatele conving mai bine decât orice reclamă, iar când site-ul respectă o structură, când echipa de web design pune în practică filozofia de afacere a clientului trecută prin filtrul propriei experienţe, când strategia de promovare este una adecvată atât cerinţelor pieţei, dar şi bugetului, reuşita este o garanţie, nu o întâmplare”, conchide Mircea Săplăcan, Director General la Emiral Media.

Emiral Media este o companie specializată în servicii de creare website folosind cele mai performante soluţii, pentru o imagine de calitate în mediul online.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă