10.7 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSpecialCum explică Relu Fenechiu eşecul privatizării CFR Marfă

Cum explică Relu Fenechiu eşecul privatizării CFR Marfă

Fostul ministru Relu Fenechiu a declarat, marţi, că nu există un vinovat pentru eşecul privatizării CFR Marfă, informează Mediafax.

“GFR nu s-a retras, s-a constatat imposibilitatea continuării procesului. Eu nu vreau să caut vinovaţi, acarul Păun. Dacă vă spun că vinovate sunt băncile pentru că nu au vrut să transfere creditele înseamnă că am căuta un vinovat neapărat, dacă vă spun că vinovat este Consiliul Concurenţei că nu a dat mai repede răspunsul, poate aş fi nedrept cu cei de la consiliul Concurenţei”, a afirmat deputatul PNL Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor, întrebat în legătură cu vinovaţii eşuării procesului de privatizare la CFR Marfă.

El a mai spus că nu se poate discuta despre despăgubiri plătite de statul român în acest caz şi că, dacă se constată că nu din culpa GFR a eşuat privatizarea, atunci nu i se poate reţine garanţia depusă.

“Dacă se constată că nu din culpa GFR privatizarea a eşuat, nu cred că avem cum să-i luăm banii omului”, a precizat Fenechiu.

El a arătat că ştie foarte bine contractul şi că există “nişte clauze suspensive”, dar că lucrurile sunt în regulă.

“Eu trebuie să vă spun că ştiu foarte bine acel document, există câteva clauze suspensive, deocamdată GFR şi-a manifestat oral dorinţa sau posibilitatea de a se publica acest document, dacă o va face, el poate fi public astăzi. Nu este nimic anormal în el. L-am citit încă odată cu atenţie astăzi pentru a fi sigur că lucrurile sunt în regulă”, a adăugat Fenechiu.

Relu Fenechiu a spus că s-a vorbit foarte mult de contestarea acestei privatizări, dar toţi cei care au contestat-o au pierdut în instanţă şi este important să se demareze de urgenţă procedura de privatizare.

“Părerea mea este că acum privatizarea trebuie reluată de îndată”, a afirmat Fenechiu, adăugând că ţara noastră este într-o competiţie acerbă cu toate companiile private din Europa şi nu crede că o companie în proprietatea statului poate să reziste la o astfel de competiţie.

Fenechiu a mai spus că, atunci când a ajuns el la minister în luna ianuarie, CFR Marfă era o companie cu mari pierderi, neatractivă, iar astăzi această companie realizează profit, în urma managementului privat şi a măsurilor financiare luate.

Privatizarea CFR Marfă a eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit GFR. În plus faţă de condiţiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acţiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăţi deţinute de stat”, potrivit GFR.

Cele mai citite

Calificare istorică! Corvinul Hunedoara, în finala Cupei României

Divizionara secundă Corvinul Hunedoara s-a calificat pentru prima dată în istorie în finala Cupei României, după ce a învins-o pe teren propriu pe FC...

9 persoane rănite și pagube raportate în urma cutremurului din Japonia

Cutremurul care a lovit sud-vestul Japoniei s-a soldat cu 9 persoane rănite şi a provocat pagube, au anunţat joi autorităţile. Seismul cu magnitudinea de 6,6...

Motivul incredibil pentru care Israelul a blocat ajutoare cruciale pentru Gaza

Israelul a blocat ajutoare cruciale din motive de securitate insuficiente, a declarat șeful unei organizații de caritate care încearcă să trimită echipamente în Gaza,...
Ultima oră
Pe aceeași temă