2.1 C
București
sâmbătă, 28 decembrie 2024
AcasăSpecialCSR 2012: „Clienţii iau în calcul şi cât de responsabili suntem"

CSR 2012: „Clienţii iau în calcul şi cât de responsabili suntem”

Evenimentul CSR 2012: The new geography of CSR & Sustainability, organizat de Medien Conferences şi SAGA Business & Community, în parteneriat cu Orange şi Henkel Romania, cu sprijinul Unilever, Ogilvy Public Relations Worldwide, LifeCare, Graffiti PR, CSRmedia, Ericsson, IMM Romania, Sodexo şi Info­Mediu Europa, a luat în dezbatere ultimele tendinţe de pe piaţa responsabilităţii sociale corporative.

Ajunsă la a şaptea ediţie, Conferinţa de Responsabilitate Socială a avut loc pe data de 19 octombrie, la hotelul InterContinental din Bucureşti. „Dacă ai o strategie de CSR bună, ai o imagine de business bună. Clienţii decid asupra preţului, costului serviciilor, dar iau în calcul şi cât de responsabili suntem”, spune Yves Nissim, Deputy Chief CSR Officer al  Orange Group.  Chiar dacă analiştii estimează valoarea unei companii bazându-se doar pe indicatorii financiari, valoarea reală este greu de estimat. Informaţiile extrafinanciare, inclusiv CSR, contribuie la definirea valorii reale a unei companii, iar investitorii pot aprecia pozitiv o companie pe baza datelor nefinanciare, afirmă Nissim. „Prima definiţie a CSR este «Fă bine ceea ce ştii să faci!», şi asta se răsfrânge asupra anagajaţilor, prin transparenţă, asupra acţiunilor noastre de CSR”, spune Nissim.

Lavinia Toma, Head of Corporate Communication, Henkel Romania, susţine necesitatea autoresponsabilizării în faţa problemei  resurselor naturale în scădere.

„În prezent consumăm mult mai mult decât poate planeta să ofere, iar dacă vom continua aşa, până în 2050 vom avea nevoie de cinci planete… O dată cu încălzirea globală, este extrem de important un target al fiecărui individ în ceea ce priveşte emisiile de carbon şi consumul responsabil”, spune Toma. Eugenia Deaconu, Public & Corporate Affairs Manager, Sodexo, susţine că, din 2009, Sodexo şi-a asumat programul Better Tomorrow Plan, programul pentru dezvoltare sustenabilă al grupului.  Procesul ia în calcul cum ai grijă ca angajatul să se dezvolte, cum îi dezvolţi competenţele, cum dezvolţi sănătatea şi siguranţa pentru angajaţi. „La un moment dat, un angajat îşi atinge potenţialul şi vrea să accepte noi provocări în carieră, iar noi îl ajutăm să facă această schimbare de post în interiorul companiei noastre”, spune Deaconu. Dana Dobrescu, Communications Manager, Unilever, afirmă că „planul Unilever pentru un stil de viaţă durabilă, adoptat în urmă cu doi ani, face un apel la toate companiile că este momentul să păşească înainte şi să se implice pentru rezolvarea problemelor secolului XXI”.

„Nu putem fi sustenabili fără a afecta profitul. Trebuie să fim sustenabili, şi profitul va veni. Brandurile care răspund necesităţilor şi problemelor globale vor reuşi să crească”, a mai spus Dobrescu. În cadrul conferinţei, Alina Stanciu, Managing Director, Ogilvy Public Relations, a vorbit despre consumul sustenabil şi CSR în social media. „Probabil că există unii care cred că consumul sustenabil e o utopie, că ar cădea în sarcina guvernelor sau companiilor. Eu cred că noi toţi suntem responsabili, noi toţi trebuie să facem ceva.”

Mircea Tomescu, Managing Director, Graffiti PR, a adus în dezbatere relaţia dintre blogger şi jurnalism, pornind de la diferenţele dintre statutul şi statusul social de jurnalist, editor, influencer-celebritate şi blogger. „Bloggerii mixează natural aceste roluri, însă clienţii nu fac asta”, spune Tomescu. Rolul comunicatorilor este să alinieze cu clienţii o direcţie cu care să meargă către bloggeri. „Întotdeauna când sunt mixate roluri vor apărea tensiuni. De aceea comunicarea trebuie să fie foarte clară”. În cazul celebrităţilor, există implicare financiară în funcţie de calităţile deţinute. Tomescu a prezentat şi relaţia dintre CSR şi brand şi profitul unei organizaţii.

Iar Cristian China Birta, blogger, chinezu.eu, a făcut referire la relaţia dintre CSR şi blogging şi cum trebuie creat subiectul de către comunicator pentru a fi acceptat de public.

În acelaşi timp, Cristian Oneţiu, co-fondator, LifeCare şi  Life Coach şi Florina Oneţiu, VP Communication, LifeCare, au adus în dezbatere aspecte motivaţionale pentru îmbunătăţirea activităţii de business în con­textul respectării misiunii CSR.

Iar Leszek Jakubovski, consultant internaţional, Investors in People Romania, susţine că CSR este mai mult decât un „greenwash”: reprezintă o investiţie în angajaţi, societate şi în lume în general.

 „În România au avut loc multe schimbări, dar sunt superficiale. În Marea Britanie 36.000 de firme investesc în oameni. Când vor realiza comunitatea din România şi guvernul de aici că trebuie să intre în dialog, pentru a schimba mentalitatea şi a investi în oameni? Îşi poate permite România să nu facă acest lucru? Nu cred!”, a conchis Jakubovski.

Moderatorul şi gazda conferinţei a fost Luminiţa Oprea,  Founder & Strategist, Saga Business & Community. Mai multe detalii în Ziarul de Business de joi, 25 octombrie, publicaţie săptămânală a Medien Conferences, distribuită în fiecare joi împreună cu România liberă

Cele mai citite

Ana Bogdan și Anca Todoni pe tabloul principal la Brisbane!

Ana Bogdan și Anca Todoni au reușit să se califice pe tabloul principal al turneului WTA de la Brisbane, în urma unor victorii solide. Competiția,...

Dorit de Real Madrid. Campioana Spaniei și-a stabilit prima țintă pentru perioada de mercato

Dejan Huijsen, fundașul central de doar 19 ani al celor de la Bournemouth, este pe radarul lui Real Madrid, conform presei spaniole. Madrilenii, confruntați...

Medhi Benatia, protagonistul unui scandal legat de salariu în perioada Bayern Munich!

Fostul fundaș marocan Medhi Benatia, în prezent director sportiv al Olympique Marseille, a trecut printr-un episod controversat în perioada în care evolua pentru Bayern...
Ultima oră
Pe aceeași temă