20.8 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialCriza trimite Dacia mai repede la odihnă de sărbători

Criza trimite Dacia mai repede la odihnă de sărbători

Dacia îşi va închide porţile inrând în vacanţa de iarnă în data de 21 decembrie, cu 3 zile mai repede decât era prognozat, ca urmare a condiţiilor economice dificile, au declarat ieri oficiali ai fabricii.

„Dacia este influenţată de dificultăţile de pe piaţă, mai ales de cele din Europa care este principala piaţă de export,. Producţia se va opri mai devreme cu 3 zile faţă de data programată iniţial”, au declarat aceştia. Ei au adăugat că dacă ar fi continuat producţia conform calendarului iniţial ar fi apărut o acumulare a stocurilor, în condiţiile în care comenzile au scăzut. Intrebat care sunt pieţele pe care Dacia întâmpină dificultăţi, ce modele vor fi produse în număr mai mic, Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia a refuzat brutal orice dialog. Producţia a mai fost oprită şi la finele fiecăruia din anii precedenţi, atunci însă respectându-se calendarul prevăzut iniţial, anume 24 decembrie. In acest an fabrica a mai fost închisă aproximativ 10 zile în primăvară. Oficialii Dacia au justificat măsura prin dificultăţile întâmpinate în asigurarea unor componente necesare, după ce Japonia, ţara de provenienţă a acestora, fusese lovită de un cutremur puternic.

Cât pierd furnizorii Dacia?

Furnizorii Dacia nu vor resimţi închiderea fabricii în aceste zile, cât în primele luni ale anului viitor. „Inchiderea fabricii în aceste zile nu ne afectează deoarece noi nu livrăm producţia noastră producătorului de pe o zi pe alta. Livrările se fac pe loturi cu termene precis stabilite nu cu una-două zile înainte”, a explicat directorul de marketing al unui important furnizor Dacia. Cum valoarea producţiei nerealizate în cele trei zile este de ordinul a 60 de milioane de euro, iar produsele industriei orizontale au o pondere de 75% în valoarea finală a produsului finit, rezultă că furnizorii se vor lovi la începutul anului viitor de comenzi mai mici cu aproximativ 40 de milioane de euro. Producţia se va face pe baza stocurlor existente, iar comenzile către furnizori vor fi mai mici.

De la cel mai bun an la cel mai prost

Dacă 2010 a fost un an de vârf pentru producătorul auto argeşean, 2009 s-ar putea dovedi cel mai prost an după 1999, an în care Renault a preluat vechea fabrică.

Conducerea Dacia-Renault este zgârcită cu cifrele când vine vorba despre producţia fabricii. Presa a relatat însă că dacă 2010 a fost un an de vârf producţia atingând 348.723 de unităţi, în creştere cu 12% faţă de 2009, acest an este primul în care Automobile Dacia ar putea înregistra o scădere. Vânzările Dacia de autoturisme si vehicule comerciale uşoare au scăzut în primul semestru al acestui an cu 2,9%, la 176.956 de unităţi, de la 182.153 în aceeasi perioadă a anului trecut. Regresul s-a înregistrat inclusiv pe primele 10 luni ale anului. Producţia de autovehicule din România a scăzut cu 2,3% în primele zece luni din acest an, la 283.809 de unităţi, iar producţia de autoturisme s-a diminuat, în aceeaşi perioadă, cu 2,5%, la 261.450 de unităţi.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă