Guvernul a stabilit ieri criterii dure de evaluare a facultatilor, in vederea cresterii calitatii invatamantului superior. Potrivit noii Metodologii de evaluare si acreditare, facultatile slabe, care nu organizeaza examene de admitere, cu profesori mai putin pregatiti ori necorespunzatori din punctul de vedere al specializarii, si care nu realizeaza activitate de cercetare, ar putea ramane in curand fara candidati, deoarece nu vor figura pe lista celor mai bune institutii de invatamant din Romania. Protectia beneficiarului de educatie se va realiza prin dezvoltarea bazelor publice de date privind oferta educationala si calitatea acesteia, a decis Executivul, printr-o hotarare. Adoptarea acestei metodologii va debloca procesul de autorizare si acreditare, blocat in anul universitar precedent din cauza modificarii legislatiei (nu s-au mai primit solicitari de la institutiile de invatamant care doreau noi specializari sau reacreditarea celor ajunse la limita), au anuntat oficialii Executivului. Acest proces va fi gestionat de catre Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS). Evaluarea externa a calitatii academice se realizeaza in urmatoarele cazuri: pentru autorizarea functionarii provizorii a unui program de studiu sau a unui furnizor de servicii de invatamant superior; pentru autorizarea functionarii provizorii a noilor programe de studii universitare de licenta initiate si propuse de institutiile de invatamant superior acreditate; pentru acreditarea unui program de studiu sau a unei institutii de invatamant superior; pentru certificarea periodica, la intervale de 5 ani, a calitatii academice a serviciilor de invatamant si cercetare dintr-o universitate deja acreditata.