3 C
București
marți, 12 noiembrie 2024
AcasăSpecial"Crearea brandului Litoral - primul pas pentru un turism de calitate"

„Crearea brandului Litoral – primul pas pentru un turism de calitate”

Expertii in domeniu pregatesc sezonul estival 2007. Dupa o serie de ani dezastruosi, se pare ca sunt acum semne incurajatoare. Autoritatile locale competente s-au unit intr-o asociatie care va reusi sa reprezintele interesele intregii regiuni. In plus, aeroportul Mihail Kogalniceanu a redevenit atractiv, datorita reducerii tarifelor si a lucrarilor de modernizare.
– Demersurile de creare a unei asociatii care sa promoveze interesele turistice ala litoralului au inceput anul trecut. In ce situatie sunt acestea astazi?
– Pe 30 ianuarie 2007 s-a depus cererea de rezervare a denumirii la Ministerul de Justitie. Aceasta este procedura, pentru a fi siguri asupra denumirii finale a acestei asociatii. Noi am vrea sa o numim "Asociatia de Dezvoltare si Promovare Litoral". Nu spunem Constanta, pentru ca vrem sa inglobam si nordul Dobrogei si zona de Delta, pentru a crea, pentru intreaga regiune de sud-est, o dezvoltare mai puternica. In felul acesta vom putea accesa fonduri mai atractive. Confirmarea denumirii ar trebui sa soseasca din zi in zi.
– Cine face parte, pana in prezent, din aceasta asociatie?
– Consiliul Local Mangalia a aprobat deja hotararea, iar Consiliul Local Constanta asteapta rezervarea de denumire. Ceilalti membri fondatori sunt Consiliul Judetean Constanta , Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism – initiatorul proiectului, Asociatiile Hoteliere Mamaia si Mangalia, Romanian Conventions Bureau, TUI Romania, Federatia Patronatelor din Turism, ADR Sud Est, Apele Romane filiala Dobrogea. Avem doua solicitari, pentru doi noi membri: Aeroportul Mihail Kogalniceanu si Asociatia Gastronomilor.

Aeroportul Kogalniceanu, mai ieftin decat cel din Varna

– Aeroportul Mihail Kogalniceanu este un punct extrem de important pentru turismul romanesc. I s-a reprosat insa faptul ca este foarte scump…
– Avem vesti bune in acest domeniu: pentru prima data in ultimii 16 ani, tarifele de operare pe aeroportul Kogalniceanu au scazut. De exemplu, au scazut taxele de handling. In acest moment, tarifele practicate sunt mai mici decat cele de pe aeroportul din Varna. In plus, aeroportul este acum in procesul de modernizare a unor piste, urmand sa fie redeschis pe 10 aprilie. Noi, agentiile de turism, incercam sa punem la dispozitia constantenilor un charter, cu o destinatie de vara, astfel incat acestia sa poata pleca in concediu de pe aeroportul Kogalniceanu,  nu de pe cel din Bucuresti, asa cum se intampla acum.
– Care sunt destinatiile pe care le aveti in vedere?
– Am ales Creta ca destinatie-pilot pentru vara aceasta, pentru ca Grecia este inca in topul preferintelor constantenilor, alaturi de Turcia. Creta are durata de zile cu soare pe an cea mai mare dintre destinatiile apropiate noua. Fiind punctul cel mai sudic in zona noastra, s-ar preta foarte bine.
 Oricum, pe distante prea mari nu ne putem pemite sa plecam de pe aeroportul Constanta. Cu cat distanta este mai mare, cu atat tariful va fi mai mare, numarul de ore de zbor va fi mai mare si nu orice avion isi poate permite autonomia de zbor. si, ca sa ai un pret competitiv si sa deschizi o linie, trebuie sa ai un pret bun si trafic.
– Exista cerere pentru astfel de curse charter?
– Cerere exista dar, din pacate, pana acum companiile aeriene cu care noi am incercat sa negociem nu prea sunt interesate. Pana se conving ca intr-adevar tarifele de pe aeroportul Consanta sunt mici, ca intr-adevar pot comunica cu acest aeroport (ei fiind obusnuiti ca nu se poate face nimic pe Constanta), prefera sa plece de pe celelalte aeroporturi.
– Ati apelat la companii low-cost?
– Am apelat la orice companie! Pana acum, cel mai bun tarif a fost oferit de o companie greceasca, care dispune insa de avioane mai mari, de 168 de locuri, si inca ne calculam riscurile, pentru ca 168 de locuri saptamanal, cu constanteni, eventual si cu locuitori din judetele Tulcea, Braila si Galati, este putin cam riscant. Ne-ar fi avantajat un avion de maximum 100 de locuri. Pana acum, nu am gasit la celelalte companii un avion disponibil pentru astfel de curse. In orice caz, suntem in negocieri.

Avem nevoie de puncte de informare

– Ati luat legatura si cu Asociatia Gastronomica?
– Al doilea membru care doreste sa adere la asociatia noastra este Asociatia gastronomilor, condusa de domnul Nejloveanu. Aceasta si-a exprimat intentia sa devina membru. Ii acceptam cu mare placere, pentru ca si ei au un rol foarte important in domeniul turismului. De asemenea, am propus, in urma cu cateva zile, printr-o adresa, ca si Administratia Porturilor Maritime Constanta sa devina membru al Asociatiei de Dezvoltare si Promovare Litoral. In rest, din asociatie fac parte toti hotelierii. Practic, toata lumea care conteaza. Vorbim despre o asociatie de dezvoltare si promovare a litoralului. Am spus litoral pentru a include si Delta Dunarii, nu nu-mai plaja. Noi ne referim la tot turismul din judetul Constanta, eventual si Tulcea, daca se poate. Am purtat discutii cu reprezentantii Consiliului Judetean despre reabilitarea obiectivelor turistice din judet. Este vorba despre Adamclisi, Histria – proiect aproape finalizat, despre satul romanesc. Ne intereseza turismul de croaziera. Ne intereseaza ca, impreuna cu Consiliul Judetean Constanta, in terminalul de pasageri din port sa existe un punct de informare turistica, pentru ca atunci cand iti coboara 1.000 de pasageri, 600, sa spunem, sunt inscrisi la excursii, organizate de companie, dar restul de 400 coboara, pleaca pe jos sau cu taxiul, in descoperirea orasului. Un punct de informare turistica este absolut necesar.

Vizita a expertilor OMT

– Care este scopul acestei asociatii?
– Crearea brandului "litoral" – cu asta incepem. Ce inseamna litoralul, ce vrem sa facem cu el, unde vrem sa-l ducem, noi, cei de aici. Noi ne stabilim prioritatile: ce trebuie sa dezvoltam, ce trebuie sa avem in vedere, pe cine vrem sa atragem, ce segment de clienti vrem sa dezvoltam.
– Pe plan central, la Bucuresti, ati mai avut in ultima vreme interlocutori?
– De curand chiar am primit un fax de la Autoritatea Nationala pentru Turism, prin care suntem invitati la intalnirea cu expertii Organizatiei Mondiale a Turismului, care va avea loc la Bucuresti, pe 28 februarie, dupa vizita pe care o vor face pe litoral.
– Cat de importanta este vizita acestor experti pe litoral?
– ANT doreste sa realizeze un master-plan pentru turismul romanesc. Colaborarea dintre institutie si OMT a fost sistata insa, din lipsa unui presedinte la ANT. Noua conducere a ANT a solicitat un termen de o luna pentru a se pune la punct. Dorim sa stim in ce conditii a fost reluata colaborarea dintre cele doua institutii, care sunt termenii in care se realizeaza acest master-plan, care este data de finalizare. Pentru a ajuta la acest master-plan, litoralul este unul dintre sectoarele cele mai importante, si atunci acesti patru experti care vor sta aici timp de patru zile si jumatate vor face un tur complet cu tot ce oferim noi, nu numai cu zona de litoral efectiv, ca plaja, hotel sau serviciile din restaurante. Vorbim de obiectivele culturale, de obiectivele turistice, de Adamclisi, de degustari de vinuri, de crame, de tot ceea ce poate oferi zona noastra – tot ceea ce poate sa insemne turism.

Cele mai citite

Iranul și Rusia și-au conectat rețelele de plată, pentru a facilita tranzacțiile

Acest parteneriat, pregătit de mai bine de doi ani, se desfășoară în contextul sancțiunilor internaționale aplicate ambelor state Iranul și Rusia au realizat o conexiune...

Eurostat: România are cel mai redus nivel al angajaților part-time din UE

În România, structura angajării part-time prezintă particularități unice în raport cu celelalte state membre Potrivit Eurostat, ponderea angajaților part-time din Uniunea Europeană a crescut ușor...

Ucraina transformă economia, pentru a crește producția și a atrage conaționalii înapoi în țară

Guvernul Ucrainei vizează o schimbare majoră a economiei naționale, axată pe producția de bunuri cu valoare adăugată mare Guvernul ucrainean vrea și reducerea dependenței...
Ultima oră
Pe aceeași temă