19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialContracte abuzive incheiate de societatile de servicii publice

Contracte abuzive incheiate de societatile de servicii publice

Contractele societatilor care furnizeaza servicii publice catre populatie au fost controlate saptamana aceasta de inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului Botosani. Aspectele abuzive si neregulile constatate au fost trimise catre Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorului Bucuresti pentru a se stabili o strategie de impunere a unor masuri de atacare a acestora. Directorul OJPC Botosani, Dumitru Monacu, a declarat ca in urma controalelor efectuate au fost verificate toate unitatile botosanene de acest fel, respectiv societatea de termoficare, fosta Regie de apa, Societatea Goscom Dorohoi, Directia de Servicii Publice Dorohoi, Societatea Urban Serv SA, Societatea Electrica Moldova, Distrigaz, Astral Telecom si alte trei societati de cablu tv din judet. Monacu a afirmat ca principala abatere constatata in contracte este lipsa modalitatilor de despagubire a consumatorilor. Singurele societati care nu au inregistrat nereguli grave sunt societatea Termica si fosta Regie de Apa. Clauze abuzive constatate de catre inspectorii OJPC s-au inregistrat la Goscom Dorohoi, deoarece nu se precizeaza parametrii calitativi ai apei si programul de furnizare. Totodata, la Distrigaz inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului Botosani au considerat abuziv faptul ca unitatea nu isi asuma nici o raspundere pentru presiunea scazuta a gazului furnizat abonatilor mai ales pe perioada sezonului rece: „Consumatorii nu pot fi despagubiti si asta e foarte important pe timpul iernii. Daca nu este presiune la gaz, ei nu pot fi despagubiti pentru ca unitatea nu le plateste”, a spus Dumitru Monacu, directorul OJPC Botosani.

Cablu tv transmis dupa ureche

Sacul cu clauze abuzive s-a inregistrat in cazul celor trei societati de cablu care isi desfasoara activitatea in judetul Botosani. Daca in cazul companiei UPC inspectorii OJPC au luat in calcul caracterele mici cu care sunt redactate anumite paragrafe, acestea fiind imposibil de citit, celelalte doua societati care transmit cablu in doua zone din judet vor trebui sa ia masuri serioase de imbunatatire a contractelor. Monacu a declarat ca in ambele cazuri nu era specificata grila de programe, iar valoarea abonamentului nu era inscrisa. Totodata, in cazul in care conducerea celor doua societati, respectiv Lidas Prod din Zimnicea si Conisat Galati, isi modifica tarifele, consumatorii nu sunt informati, iar acestia incheie contracte fara sa specifice si durata potrivit verificarilor inspectorilor OJPC Botosani.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă