23.6 C
București
miercuri, 9 octombrie 2024
AcasăSpecialConsecinţele închiderii podului din Agigea

Consecinţele închiderii podului din Agigea

Podul de la Agigea va fi închis de pe 1 octombrie până pe 30 noiembrie. Dincolo de incompetenţa autorităţilor, care nu sunt în stare nici să declare deschis care e problema, nici să îl repare într-un timp rezonabil, rămâne faptul că şoferii vor trece prin zile de coşmar. După ce podul va fi închis, aceştia vor avea la dispoziţie două rute alternative: Medgidia – Ciocârlia – Topraisar – Agigea sau Medgidia – Cobadin – Negru Vodă  – Mangalia. 

Oricare dintre rutele alese înseamnă un ocol considerabil. Un şofer din Eforie a făcut un test pentru a-şi da seama cât timp va face până la serviciu şi înapoi, în fiecare zi. În mod normal, drumul din Eforie Sud până în Constanţa se parcurge, cu maşina, în circa un sfert de oră. Când podul va fi închis, şoferul va trebui să ocolească. Aşadar, a pornit la drum spre Techirghiol, de acolo spre Topraisar, a trecut prin Mereni, Lanurile şi Ciocârlia, iar de aici pe Autostrada A2 până la intrarea în Constanţa. Concluzii: în loc de 15 minute, drumul a durat o oră. În loc de 15 kilometri au fost parcurşi 80 de kilometri. Drumul este pe o singură bandă, relativ bine semnalizat, dar evident că există şi zone, mai ales înainte de intrarea pe autostradă, unde şoferii trebuie să se bazeze pe experienţă şi simţul de orientare, nu pe indicatoare. O alternativă rapidă ar fi fost travarsarea canalului pe podul care se construieşte în portul Constanţa, dar lucrările sunt întârziate, iar inaugurarea ar urma să aibă loc peste circa şase luni.

Ce va fi la iarnă

Acum drumul este încă bun, dar oamenii sunt aproape îngroziţi de ce va fi la iarnă. ”Imaginaţi-vă că tot traficul greu va circula pe aceste drumuri judeţene şi imaginaţi-vă că va ninge. Pur şi simplu traficul va fi blocat”, spune un şofer. În astfel de condiţii, testul de drum realizat în condiţii de vreme bună şi trafic aproape inexistent tinde să fie irelevant. Drumul trece prin câteva văi care sunt predispuse înzăpezirii. Pentru şoferii fără prea mare experienţă, drumul cu o singură bandă, curbele strânse, atenţia sporită în localităţi va fi încă o încercare.

Costuri majorate

La toate aceste probleme se adaugă poate cea mai importantă: pierderile pe care le vor suferi şoferii, atât cei amatori, cât şi cei profesionişti. Un ocol de 65 de kilometri dus, 65 kilometri întors pentru o persoană care locuişte în Eforie şi lucrează în Constanţa înseamnă costuri suplimentare de combustibil. 130 de kilometri pe zi, la un consum mediu de 7%, înseamnă 9,1 litri de combustibil în plus pe zi. La un preţ de 6 lei înseamnă o pierdere zilnică de aproape 55 de lei. Într-o lună, dacă se fac drumuri zilnice, rezultă o pierdere de 1.650 de lei pe zi, adică mai mult decât salariul mediu pe economie. Şi acestea nu sunt pierderile cele mai mari. Cel mai mult vor pierde transportatorii, care vor fi nevoiţi să parcurgă acelaşi traseu ocolitor. De suferit vor avea şi drumurile judeţene pe care se va circula, care nu sunt proiectate să suporte traficul greu şi care, în câteva săptămâni, vor fi, cel mai probabil, distruse.

Soluţia pentru elevi: să ia podul la picior

Părinţii copiilor care învaţă la licee din Constanţa se gândesc cum vor face faţă navetei. Soluţia, pentru a nu ocoli 130 de kilometri, este să vină cu mijlocele de transport la marginea podului, să îl traverseze pe jos, în cele zece minute pe oră când va fi permis acest lucru, iar apoi să aleagă un alt mijloc de transport.

Restricţiile vor continua şi anul viitor

Restricţiile pe podul din Agigea au fost impuse din vara anului 2012, de când CNADNR a descoperit că acesta nu mai prezintă siguranţă în exploatare. Au fost luate mai multe măsuri: închiderea unei benzi de circulaţie, restricţionarea traficului greu, restricţii de viteză. În 2007, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri a investit 650.000 de euro pentru a lumina multicolor podul. În 2008 s-au mai cheltuit 100.000 de lei pentru reparaţia luminilor. Vestea proastă este că restricţiile vor continua şi anul viitor, în aprilie, timp de zece zile. Reabilitarea ar trebui să fie finalizată în toamna anului viitor.

 

Cele mai citite

Profilele decorative, element central în designul interior modern. Cum să le alegi pe cele potrivite pentru locuința ta

În ultimii ani, profilele decorative au devenit un element cheie în designul interior modern, oferind nu doar un plus de stil, dar și funcționalitate....

Se termină era Guardiola? Un apropiat și-a anunțat plecarea de la City

Txiki Begiristain, directorul sportiv al clubului Manchester City, a anunțat că va pleca de la echipă la sfârșitul sezonului, ridicând speculații cu privire la...

Marcel Ciolacu, după întâlnirea cu preşedintele clubului de fotbal FC Barcelona: „E incredibil”

Marcel Ciolacu a avut o întâlnire cu președintele clubului de fotbal FC Barcelona, Juan Laporta. În cadrul întâlnirii, Ciolacu a subliniat aprecierea sa pentru decizia...
Ultima oră
Pe aceeași temă