11.9 C
București
joi, 31 octombrie 2024
AcasăSpecialConcept-store: spectacolul magazinului de lux

Concept-store: spectacolul magazinului de lux

„Am voie să intru în acest magazin, sau nu?” De câte ori nu v-aţi pus această întrebare când aţi trecut pe lângă un concept-store amplasat într-o vilă din centrul Bucureştiului? Odată deschisă uşa, ni se aşterne la picioare un tărâm al luxului şi al brandurilor de top.

Aceste magazine sunt amplasate în vile interbelice, reamenajate sau renovate, evident în zone de top ale Bucureştiului, ca Dorobanţi, Capitale, Piaţa Romană, bulevardul Dacia sau centrul istoric, zona Lipscani.

În România piaţa nu este încă foarte deschisă pentru concept-store ca în ţările dezvoltate din vest. Însă problema este că retail-ul românesc nu are comerţ stradal de tipul celui care se regăseşte în toate metropolele occidentale, dar şi în oraşele turistice din Europa Centrală şi de Est, excepţii, însă la o scară mai mică sunt centrul pietonal al Sibiului şi Braşovul, cu Bulevardul Revoluţiei şi Piaţa Sfatului. Un model ideal de retail e o replică a unui mall, prin diversitatea posibilităţilor de entertainment, însă vine în plus cu un aer cald, autentic, dat de specificul zonei, arhitectură, tradiţie etc.

Un concept-store este un magazin lifestyle, cu o temă bine aleasă. Are specificul unui boutique, dar oferă şi culoarea unui showroom de lux. O particularitate a unui astfel de magazin este că produsele sunt puse în evidenţă în context, într-un interior de casă, ceea ce este deosebit de important pentru produsele home&deco. Zonele de relaxare sau de discuţii sunt nelipsite.

Majoritatea magazinelor de lux, concept,  se bazează pe notorietatea proprietarilor care fac parte din lumea designului de interior, a decoraţiunilor, a modei sau a show-bizz-ului. Mulţi dintre designer-ii foarte cunoscuţi au ales să îşi pună în evidenţă produsele într-un interior real de casă, prin renovare de vile vechi amplasate evident în cartiere din buricul Bucureştiului, avantajul evident fiind că  iniţiatorii îşi pot amenaja magazinul conform concepţiei proprii. Astfel de concept store-uri sunt în Dorobanţi (capitale): Intro, Iconique, British Gallery (al doilea British Gallery s-a deschis la Ploieşti, pe acelaşi tipic), Roma 62 iar în alte zone: D-Gallery (Kogălniceanu), La Maison (Dacia), etc.

Multe din obiectele propuse spre vânzare sunt de tip lifestyle, deci accesorii, cum ar fi cele pentru servit masa (care abundă) sau de iluminat (veioze, lampadare etc), idei pentru cadouri (vaze, sfeşnice, porţelanuri, ceasuri, artă etc.), mic mobilier şi chiar decoraţiuni şi jucării pentru copii. În concept-storeurile de la noi luxul este foarte des asociat cu clasicul şi decoraţiunile retro, mai ales că toate acestea se potrivesc foarte bine  cu vilele interbelice alese îndeobşte ca locaţie. Finisajele, decoraţiunile şi accesoriile sunt asociate cu stilul clasic cu tendinţă glamour şi lifestyle-ul occidental, predominând cel englezesc şi franţuzesc, într-o măsură mai mică cel italienesc şi scandinav. Altă opţiune este spre obiecte moderniste, eventual extravagante, semnate de designeri celebri, cum este cazul la Intro. În unele magazine, alături de toate aceste obiecte – decoraţiuni şi accesorii – se regăsesc şi lucruri şi accesorii de îmbrăcăminte, precum şi bijuterii (bineînţeles toate rimând exact cu tema şi stilul propuse), ceea ce întregeşte de minune ideea de lifestyle şi oferă ponturi privind modul în care trebuie aleasă vestimentaţia potrivită unui anumit décor.

Aceste pete de culoare reprezintă şi semne că se poate face un shopping în domeniul home&deco cu atitudine, mai ales că într-un astfel de magazin, amenajat într-o vilă luxoasă şi vânzătoarele parcă sunt altfel educate… Important este că într-un astfel de magazin ai timp să contempli, chiar să meditezi la produsele expuse, mâncând o tabletă de ciocolată sau un ceai oferit „din partea casei.” Iată un motiv pentru care putem spune că magazinele concept sunt din ce în ce mai apreciate, pentru că oferă servicii pe care magazinele convenţionale nu le au.  Text Box:

British Gallery, o ambianţă tipic englezească

Gândit ca un concept-store Home, Gifts and Lifestyle, British Gallery oferă mobilier, cadouri, o alternativă originală la magazinele de decoraţiuni interioare. Pentru iubitorii de artă şi admiratorii rafinamentului şi tradiţiei britanice, a fost amenajată o locuinţă tipic englezească, în care toate obiectele expuse sunt de vânzare. Spaţiul, o combinaţie de vechi şi nou, tradiţie şi modern evocă o locuinţă, un cămin ce păstrează gustul trecutului interbelic şi inspirând parfumul londonez.

La fel ca în casele englezeşti, unde mobila şi decoraţiunile se păstrau de-a lungul mai multor generaţii, fiecare generaţie adăugând ceva nou, şi aici obiectele sunt expuse într-o diversitate de modele şi culori, îmbinate într-un fermecător stil eterogen. În plus, fiecare cameră are o poveste, din care este imposibil să  nu-ţi doreşti a transfera ceva şi în propria casă.

Produsele sunt aduse direct din Anglia. Canapelele şi fotoliile sunt modele Chesterfield autentice; stofele pentru draperii şi perdele poartă semnătura unor designeri celebri – Nina Campbell, Designer’s Guild, Andrew Martin, Backer’s, Sanderson -, tot aici fiind expuse prestigioasele porţelanuri Wedgwood, din care îşi serveşte ceaiul chiar şi Regina Marii Britanii.

Iată şi câteva idei de decorare şi lifestyle tipic englezeşti pentru diferite funcţiuni ale casei.

Livingroom-ul nu este nicidecum camera în care se pierde vremea la televizor; este locul de reunire a familiei, în care se primesc vizitele şi se socializează. Masa este un ceremonial ce are nevoie de o anumită grandoare şi etichetă: porţelanuri elegante, argintărie, pahare fine, lumânări perfecte puse într-un sfeşnic preţios, draperii bogate. Nimeni nu îşi va aminti nici cel mai grozav meniu dacă nu va fi servit elegant.

Dormitorul nu e doar pentru somn, aici se poate lua micul dejun, scrie corespondenţa sau citi. De aceea, în bedroom apare şi un mic birou, o banchetă sau un fotoliu. Interiorul pentru copii păstrează o decenţă specific britanică, prin evitarea obiectelor de plastic si a culorilor ţipătoare. Sunt preferate jucăriile ce se sustrag clişeelor care sărăcesc imaginaţia copiilor: personajele de pluş cu povestea lor şi căsuţele miniaturale pentru păpuşi, confecţionate din materiale naturale, menţin un liant între generaţii şi imprimă copiilor atitudini responsabile. Chiar şi în baie britanicii cultivă design-ul retro, legat de aceeaşi dragoste pentru tradiţie. Lucrul cel mai dorit este cada pe picioruşe: fie una veche restaurată cu atenţie, fie o replică costisitoare. Şi, decât prea multă gresie şi faianţă, mai bine un covoraş, un accesoriu de lemn, un raft pentru cărţi, porţelanuri pictate şi un sfeşnic frumos cu lumânări.  Text Box:

La Maison, mai mult decât un showroom

Situat pe bulevardul Dacia, una dintre cele mai vechi şi elegante artere ale Bucureştiului şi ocupând parterul unei vile impozante, construită în anul 1935, showroomul La Maison se desfăşoară pe o suprafaţă de 200 de metri pătraţi.

Conceptul de amenajare al magazinului este acela de a intra în el şi de a te simţi imediat ca la tine acasă. „Nouă nu ne plac showroom-urile reci, fără obiecte de decor, sau cu rame fără fotografii reale în ele”, spune Cristina Zelmat, proprietara concept-store-ului, împreună cu soţul său, Patrick .

De proiectul de decorare s-au ocupat chiar proprietarii, împreună cu designerul de interior Martine Claessens, iar amenajarea a durat numai o lună.

De la început, spaţiul a fost împărţit astfel încât să beneficieze de toate funcţiunile unei case: cameră de lucru, living, dining, bibliotecă şi dormitor. Stilul care predomină este cel clasic, decorul interior susţinând arhitectura frumoasă a vilei. În acest fel se asigură o armonie deplină între cele două zone (interior/exterior), fiind scoase în evidenţă camerele cu plafoane înalte şi şemineu, ferestrele frumoase şi intrarea superbă. Există preferinţa pentru finisaje cu imprimeuri bogate, precum tapete cu modele florale sau ecosez, şi pentru obiecte de mobilier cu un look antichizat.  Catifeaua, brocartul, mătasea sunt materialele de bază regăsite sub diverse forme în decorarea spaţiului: la tapiţerii, draperii, cuverturi sau pernuţe decorative.

Pe lângă posibilitatea achiziţionării de obiecte se pot apela servicii complete, de la consiliere până la punerea în operă a proiectelor de amenajare, şi aceasta datorită faptului că se lucrează cu echipe profesioniste de montaj tapet, confecţionat draperii şi mobilier pe măsură.

Chiar dacă în showroom sunt expuse numai piese clasice, romantice care merg cu stilul casei, aceeaşi furnizori au şi game moderne ce se caracterizează prin culori tari, linii simple şi alte finisaje ale lemnului.

În magazin se găsesc produse ce aparţin unor branduri celebre, cum ar fi: Grange, Baker, Mis en Demeure, Moissonnier, Massant, Cole and Son, De Gournay, Pierre Frey, Designers Guild şi mulţi alţii. În general, 90% dintre obiecte şi materiale provin din Franţa, Anglia şi Belgia, însă nu lipsesc nici cele aduse din America sau din alte colţuri ale lumii.

Elementul surprinzător al showroom-ului La Maison este însă versatilitatea lui. De la o lună la alta sau de la un sezon la altul, pe măsură ce piesele părăsesc decorul, mergând spre casele noilor proprietari, amenajarea se schimbă complet. Astfel, decorul este întotdeauna nou, căci proprietarii Patrick şi Cristina Zelmat, dornici de provocări şi de noi amenajări, reconfigurează complet spaţiile: pun alt tapet, înlocuiesc obiectele şi le repoziţionează.

Mai multe detalii despre „La Maison” găsiţi în numărul din februarie al revistei Căminul.  Text Box:

Roma 62: Diferenţa care face diferenţa

Ideea de bază a acestui concept- store, situat, aşa cum arată numele chiar pe strada Roma şi creat de designerii Masha Verhoogt şi Tania Cărăruş, a fost crearea unui spaţiu de lucru cald şi primitor ca ACASĂ. A fost imaginat decorul unei case clasice, folosind ingrediente speciale de lux şi confort pentru fiecare funcţiune în parte: living, dining, dormitor, baie şi bucătărie.

În acest scop, s-a ţinut cont de toate elementele: texturi, lumini, dispunerea mobilierului şi forma sa, încălzirea fiecărei încăperi cu lemne, drapaje care mătură pardoseală, fotolii confortabile, etc. Pentru  ambianţă au fost create şeminee pe bază de lemn în interior, iar în amenajare au fost folosite şi ceşcuţe de porţelan, dar şi accesorii vestimentare care rimează cu astfel de interioare, de exemplu halate de casă.  Text Box:

Tania Cărăruş (tel.: 0744.373. 741, e-mail: cararus_tania@yahoo.com ) ne spune ce decoraţiuni şi finisaje speciale au fost folosite în fiecare funcţiune.

„Livingul prezintă o zonă de sitting iar ca decoraţiuni s-a folosit boisserie din cireş cu finisaj patinat cu aur. Bineînţeles, din living nu putea lipsi şemineul, particularitatea fiind că este tot din lemn. Diningul prezintă o masă mare cu scaune, servind inclusiv pentru discuţii iar boisseria este de esenţă de nuc cu finisaj patinat (noce epoca). Dormitorul are pat matrimonial, dar şi moiz pentru a accentua ideea de familie. Finisajul este din stucatură de ipsos pe principiul de basorelief aplicat pe pereţi. În schimb, baia are boiserie din stejar cu finisaj franţuzesc, iar cea funcţională este în stil englezesc, combinaţie cu marmură albă cu butoni negri. Pentru a da o notă clasică specială, în această funcţiune am folosit o idee originală: un tapet care creează iluzia unei biblioteci.  Între decoraţiuni speciale de artă (deosebit de importante pentru crearea ambianţei dorite), se plasează tavanele pictate în stil clasic, în living şi dining precum şi pictura popeeană de pe masa din dining, acestea aducând şi o notă suplimentară de aristocraţie. Am folosit de asemenea din abundenţă ţesături din mătase şi pasmanterie, cu particularitatea că acestea sunt executate în atelierul de creaţie propriu.”  Text Box:

D-Gallery: obiecte de suflet şi energie pozitivă

Familia de designeri şi artişti Dulhan şi-a amenajat în casa proprietate dintr-o zonă centrală cu un aer aparte dat de apropierea de Operă şi de parcul Cişmigiu (Kogălniceanu) un concept-store pentru amenajările clasice de lux de interior. Ca şi în alte situaţii, interiorul a fost amenajat întocmai ca o casă, particularitatea constând în faptul că aici se regăsesc, pe lângă decoraţiuni de designeri, obiecte de artă şi vestimentaţie, obiecte vintage „resuscitate” chiar de către familia Dulhan.

Designer Maria Dulhan (tel.: 0744.308.887, email: dulhan2000@gmail.com) ne spune povestea  concept-storeului D-Gallery:

„În acest imobil aveam biroul atât eu cât şi fiul şi fiica mea (Dimitris, designer şi Ana Maria, artist plastic, n.r.) iar jos era un pub, ceea ce dădea o atmosferă înclinată spre socializare. Am dorit să demonstrăm clienţilor noştri un interior cald, simţământul de a se simţi ca acasă, dăruire, dragoste, toate acestea într-o ambianţă degajată. În acest scop am folosit obiecte, pe care le numim „de suflet”, care creează atmosferă şi energie pozitivă. Sunt obiecte vechi, resuscitate, pictate, restaurate şi tunate de noi. Stilul este legat de cel italian, francez şi chiar american. Energia pozitivă pe care o canalizăm spre vizitatori provine şi din rearanjările şi redecorările pe care le propunem.”  

Designer Masha Verhoogt, tel.: 0722.249.681, e-mail: masha_verhoogt@yahoo.com

Care este conceptul şi povestea proiectului Roma 62 ?

 Ideea noastră a fost să prezentăm un spaţiu clasic autentic, cu un decor luxos, integral din lemn, luând astfel naştere un concept store pe boisserie. Aceasta se potriveşte bine cu casele clasice şi în acest scop am închiriat pe termen foarte lung o vilă, în cel mai select cartier. Nu ne-am propus să reinventăm roata, nici să venim cu idei extravagante, ne-am propus să creăm un ambient care să răspundă nevoilor reale ale oamenilor căutători de armonie şi frumos. Aparent  vorbim de spaţiu, mobilă, perdele etc., în realitate, în plan mai adânc, vorbim despre nevoia noastră de securizare, pe care ne-o îndeplinim atunci când  obţinem o casă armonioasă, în acord cu nevoile noastre fireşti.

Motto-ul proiectului Roma 62 este „diferenţa care face diferenţa”. Poţi să ni-l explicitezi?

Consider că pentru a trece la o abordare stilistică inovatoare, aşa cum am spus, mai întâi trebuie să cunoşti firescul şi normalitatea, mai ales atunci când este vorba de spaţiul privat de vieţuit. Iar cum interiorul (mă refer la trăirea interioară) influenţează exteriorul (mediul, spaţiul), şi exteriorul influenţează interiorul. Aşadar, ne-am propus să aducem o probă de echilibru şi normalitate în ,, exterior” cu speranţa  şi convingerea că acest lucru va produce schimbarea în interiorul celor care creează în acest spaţiu dar şi în structura celor care ne trec pragul. Am avut deja feedback foarte bun de la toţi oaspeţii noştri. Chiar şi partenerii noştri italieni, care susţineau că abordarea este depăşită, stând la ceai în acest context au concluzionat că deşi folosim elemente vechi, trăirea este nouă. Există ceva diferit care face diferenţa.

 Deci, „diferenţa care face diferenţa” este tocmai măiestria designerilor noştri de a face lucrurile la  fel dar atât de diferit. Ne iese atât de bine pentru că nu este decât o reflexie a felului nostru de a fi. De aceea, fiecare dintre noi (Tania şi Masha, n.r.), lucrează zilnic şi autonom, prin propriile metode, la menţinerea armoniei  interioare. Întrucât ceea ce materializam în exteriorul nostru nu este decât o reflexie a trăirii noastre autentice, ne-am asumat responsabilitatea, de a ne îngriji de armonia noastră interioară, pentru a transmite mai departe armonie într-un mod congruent.    Text Box:

Cele mai citite

Reacția lui Ciucă după declarațiile lui Ciolacu privind AUR: „Marcele, There can be only one”

Nicolae Ciucă reacționează după ce Marcel Ciolacu a semnat o hârtie potrivit căreia, dacă va ajunge președinte, nu va numi un premier AUR: „Marcele,...

Marius Ștefănescu, „dublă” împotriva lui Dinamo, dar tot nu-l impresionează pe Becali!

În timp ce Ștefănescu vorbea entuziasmat despre „dubla” cu Dinamo, patronul FCSB îl desființa: „N-am răbdare de așa ceva!” FCSB a obținut o victorie clară...

Patru migranți au murit și alți 15 au fost salvați din Canalul Mânecii

Patru migranți și-au pierdut viața într-o tentativă de traversare a Canalului Mânecii către Marea Britanie, a anunțat miercuri paza de coastă franceză, citată de...
Ultima oră
Pe aceeași temă