17.5 C
Bucureศ™ti
duminicฤƒ, 6 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialComฤƒnescu: โ€žSuntem รฎmpotriva privatizฤƒrii politice a portuluiโ€œ

Comฤƒnescu: โ€žSuntem รฎmpotriva privatizฤƒrii politice a portuluiโ€œ

Portul Constanลฃa nu trebuie privatizat pe criterii politice ลŸi nici pus în relaลฃie cu Primฤƒria Constanลฃa, a declarat, ieri, preลŸedintele Grup Servicii Petroliere, Gabriel Comฤƒnescu, într-o dezbatere privind problemele cu care se confruntฤƒ factorii implicaลฃi în gestionarea domeniului naval-maritim ลŸi fluvial, care a avut loc în Comisia pentru transporturi ลŸi infrastructurฤƒ din Camera Deputaลฃilor.

”Nu este o surprizฤƒ ce se întâmplฤƒ cu portul Constanลฃa. Suntem împotriva privatizฤƒrii politice a portului Constanลฃa, inclusiv împotriva transferฤƒrii a 20% din acลฃiuni cฤƒtre Primฤƒria Constanลฃa, ceea ce aduce numai prejudicii. Suntem ลŸi împotriva listฤƒrii la Bursฤƒ. Vedem dezvoltarea portului Constanลฃa numai prin comisiile tripartite de parteneriat între operatorii portuari, sindicatele portuare ลŸi statul român, prin Guvern. Administrarea portuarฤƒ nu înseamnฤƒ doar portul Constanลฃa, ci ลŸi porturile Midia, Agigea ลŸi Mangalia. De patru ani, GSP se luptฤƒ cu administraลฃia localฤƒ pentru dezvoltฤƒri în portul Midia, pe banii firmei, nu pe banii statului, dar fฤƒrฤƒ succes”, a spus Comฤƒnescu, citat de Agerpres.

 

O strategie proastฤƒ

La rândul sฤƒu, Laurenลฃiu Mironescu, fost director general al Administraศ›iei Porturilor Maritime ศ™i actual director de operare, a arฤƒtat cฤƒ portul nu funcลฃioneazฤƒ la capacitatea optimฤƒ a infrastructurii portuare, iar în 25 de ani traficul de marfฤƒ nu a progresat. ”În decurs de 25 de ani de activitate portuarฤƒ în Constanลฃa nu am progresat aproape deloc. În 1989, traficul de mฤƒrfuri era de 62,8 milioane de tone, iar în prezent este chiar mai mic, de 55 milioane de tone. Portul Constanลฃa nu îลŸi atinge obiectivul de port multimodal. Avem un avantaj de 3.500 de kilometri de apropiere de centrul Europei, pe care îl pierdem din cauza proastei strategii. Masterplanul portului Constanลฃa a fost elaborat prima datฤƒ în 2002, s-a încercat sฤƒ se facฤƒ ceva ลŸi apoi a apฤƒrut un alt masterplan, a cฤƒrui aplicare va dura, pentru cฤƒ pregฤƒtirea licitaลฃiilor nu a început”, a subliniat Mironescu. Potrivit specialiลŸtilor, portul Constanลฃa ar putea asigura un tranzit de mฤƒrfuri între 100 ลŸi 120 de milioane de tone de mฤƒrfuri. Operatorii privaลฃi au precizat cฤƒ, în decurs de 15 ani, investiลฃiile fฤƒcute de companii sunt în valoare de aproximativ 487 de milioane de euro.

Directorul general adjunct al Administraลฃiei Porturilor Maritime, Decebal ลžerban, interpelat de preลŸedintele comisiei, a spus cฤƒ ”a fost invitat la dezbatere fฤƒrฤƒ sฤƒ fie informat în legฤƒturฤƒ cu ce se va discuta ลŸi nu are datele tehnice necesare pentru a vorbi despre strategia ministerului în domeniu ลŸi masterplanul privind dezvoltarea portuarฤƒ”. ”Am fost invitat în urmฤƒ cu douฤƒ zile, fฤƒrฤƒ sฤƒ mi se spunฤƒ care este scopul întâlnirii. Mi s-a spus doar cฤƒ va fi o discuลฃie pe transporturi. Cred cฤƒ m-au chemat aici cu intenลฃia sฤƒ încerce sฤƒ mฤƒ facฤƒ de râs, dar eu sunt profesionist ลŸi rezist”, a declarat, pentru Agerpres, Decebal ลžerban.

 

Camera Deputaศ›ilor
va adopta o rezoluศ›ie

PreลŸedintele comisiei din Camera Deputaลฃilor, Mihai Lupu, a anunลฃat cฤƒ în urma dezbaterilor va fi adoptatฤƒ o rezoluลฃie privind problemele din sector ลŸi dezvoltarea activitฤƒลฃilor portuare, care va fi înaintatฤƒ Guvernului ลŸi Parlamentului. Mihai Lupu face parte din PNL, partid care s-a exprimat în mai multe cazuri împotriva trecerii acศ›iunilor CNAPMC la administraศ›ia localฤƒ. În prezent, Consiliul Local Constanศ›a deศ›ine 20% din acศ›iunile companiei, dar parlamentarii PSD de Constanศ›a vor încฤƒ 13%. ศ˜eful PSD Constanศ›a, Radu Mazฤƒre, spune cฤƒ va folosi banii pentru a subvenศ›iona preศ›ul facturii la încฤƒlzire pentru persoanele sฤƒrace, în condiศ›iile în care constฤƒnศ›enii plฤƒtesc una dintre cele mai scumpe gigacalorii din România. Radu Mazฤƒre a afirmat în mai multe rânduri cฤƒ trecerea portului la comunitatea localฤƒ a fost una dintre promisiunile USL în campania din 2012 ลŸi cฤƒ intenลฃioneazฤƒ sฤƒ o respecte. „Nu am spus cฤƒ activitatea turisticฤƒ este la fel cu cea portuarฤƒ. Când am preluat eu Mamaia era prฤƒfuitฤƒ, acum a ajuns un exemplu în România ลŸi Europa. Investiลฃiile private în Mamaia sunt de zece ori mai mari decât în port”, a spus acesta, luna trecutฤƒ, la o întâlnire cu sindicaliศ™tii.

Cele mai citite

TRAGEDIE: O tรขnฤƒrฤƒ de 27 de ani ศ™i pฤƒrinศ›ii ei au fost gฤƒsiศ›i morศ›i รฎntr-un apartament din Bistriศ›a

O tรขnฤƒrฤƒ ศ™i pฤƒrinศ›ii ei au fost gฤƒsiศ›i morศ›i, sรขmbฤƒtฤƒ searฤƒ, รฎn apartamentul lor din Bistriศ›a, รฎn urma unui apel la 112 care anunศ›a...

Studentฤƒ cazatฤƒ รฎn regie, muศ™catฤƒ de ploศ™niศ›e. A ajuns la spital

Octavian Berceanu, fostul ศ™ef al Gฤƒrzii Naศ›ionale de Mediu, a publicat imagini pe contul sฤƒu de Facebook cu o studentฤƒ cazatฤƒ la un cฤƒmin...

Monica Bรฎrlฤƒdeanu s-a cฤƒsฤƒtorit cu medicul Valeriu Gheorghiศ›ฤƒ

Monica Bรฎrlฤƒdeanu s-a cฤƒsฤƒtorit pe 5 octombrie 2024 cu Valeriu Gheorghiศ›ฤƒ, renumitul medic, รฎntr-o ceremonie elegantฤƒ desfฤƒศ™uratฤƒ la Palatul Snagov. Evenimentul a fost unul...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ