Ieri a fost prima zi când podul din Agigea a fost închis pentru maşinile cu masa maximă mai mare de 3,5 tone. Tot ieri a fost însă o zi de cod portocaliu, cu vânt foarte puternic şi ploi abundente. Pentru cei care au fost nevoiţi să îl traverseze a fost un coşmar.
Primele probleme au apărut încă de dimineaţă, pentru că nimeni nu semnalizaze noile interdicţii de circulaţie. E adevărat, echipaje ale poliţiei rutiere au stat tot timpul la capetele podului, pentru a informa şoferii şi pentru a aplica restricţiile.
Problemele au apărut în momentul când microbuzele de 16 locuri au încercat să traverseze. Acestea au fost oprite, pe motiv că masa lor depăşeşte 3,5 tone. O parte dintre pasageri a fost nevoită să traverseze pe jos, în ciuda vântului extrem de puternic ce mătura podul. Transportatorii au găsit o soluţie: i-au încărcat pe cei care nu au avut să treacă pe jos în maşini mai mici, iar de cealaltă parte se aflau alte autovehicule care i-au preluat. Totul se face pe cheltuiala transportatorilor, dar nimieni nu garantează că biletele nu se vor scumpi, dacă restricţiile se vor menţine câteva luni.
Promisiuni nerespectate
Una dintre promisiunile pe care le-a făcut premierul Victor Ponta, aceea că maşinile de mare tonaj vor traversa cu bacul canalul, nu a fost îndeplinită. Bacurile ar trebui să sosească din Galaţi, dar încă nu este gata infrastructura necesară pentru ca TIR-urile să poată ajunge pe malul canalului. În aceste condiţii, şoferii sunt nevoiţi să meargă pe drumui ocolitoare, de aproximativ 90 de kilometri. Pierderile suferite de companii sunt extrem de mari. ”În portul Constanţa Sud Agigea sunt cinci firme mari, care estimează că vor avea pierderi de circa zece milioane de euro”, a precizat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa.
CFR a suplimentat numărul de trenuri
Pentru preluarea traficului de pasageri în urma închiderii podului rutier Agigea, capacitatea feroviară de transport pe ruta Constanţa – Mangalia a fost majorată începând de ieri, a anunţat CFR Călători. Astfel, până pe 29 noiembrie, de luni până vineri, vor circula suplimentar trenurile Regio 11831 Constanţa (plecare 12.15)—Mangalia (sosire 13.33) şi Regio 11832 Mangalia (plecare 17.50)—Constanţa (sosire 19.02). De asemenea, vor fi suplimentate cu vagoane trenurile aflate în circulaţie. În plus, pentru a veni în sprijinul pasagerilor, se vor adapta şi orariile de plecări/sosiri ale trenurilor Regio 8381, 8389, 8390, 8391 Constanţa—Mangalia şi retur. CFR Călători recomandă tuturor pasagerilor ca, înainte de efectuarea călătoriei, să se asigure că au achiziţionat bilet pentru a evita taxarea suplimentară în tren şi/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.