Sistemul electronic al cardului de sănătate este întrerupt, de marţi dimineaţă, din cauza unor probleme de comunicaţie. Servicile medicale pot fi oferite, până la remedierea defecţiunii, în modul „offline”, iar ulterior vor fi raportate online, potrivit Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), scrie Mediafax.
Problemele de comunicaţie la platforma informatică a sistemului de asigurări de sănătate ( PIAS) au apărut marţi, în jurul orei 08.30, specialiştii IT lucând la remedierea defecţiunii, a anunţat Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS).
Potrivit CNAS, serviciile medicale pot fi oferite pacienţilor, până la remedierea defecţiunii, de către furnizori în modul „offline”. În momentul remedierii sistemului informatic, aceste servicii vor fi raportate online.
„Sper ca sistemul să fie remediat în cel mai scurt timp. Rog furnizorii de servicii medicale să respecte procedurile astfel încât această disfuncţionalitate să nu fie resimţită de pacienţi. Aceştia trebuie să primească serviciile medicale de care au nevoie, urmând ca medicii să le raporteze în termen de 72 de ore de la prestarea lor, pentru a fi validate”, a declarat preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea.
Potrivit normelor de utilizare, postate pe site-ul CNAS, după introducerea cardului în cititor, se tastează PIN-ul de către asigurat, iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card folosit, fiind înregistrat serviciul prestat, în aplicaţie de furnizori. De la momentul repunerii în funcţiune a sistemul electronic al cardului naţional de sănătate (CEAS), serviciile efectuate şi operate în aplicaţie de furnizori trebuie încărcate în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), în limita a 72 de ore.
Astfel, toate serviciile prestate şi operate în sistem marţi, de la ora 08.30 până la remedierea defecţiunii, se vor valida în PIAS pe baza amprentei de timp şi a numărului de card.
Serviciile medicale sunt acordate, începând din 1 septembrie, doar cu cardul de sănătate. Dacă pacientul nu este asigurat sau are card emis, dar nu îl prezintă furnizorului, acesta va putea primi doar servicii medicale de urgenţă.
De asemenea, copiii cu vârsta până în 18 ani, care nu au primit card de sănătate, beneficiază de servicii medicale, acordate indiferent dacă părinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi.