A plecat de jos și a făcut orice pentru a ajunge cât mai sus. Sondajele o arată favorită în cursa prezidențială de peste doi ani, cu toate că partidul nu și-a desemnat candidatul. Gabriela Firea este împinsă spre cea mai înaltă poziție, chiar dacă șeful ei de partid, Liviu Dragnea, crede că e menită doar să ducă trena, ca în cursele de ciclism, în care echipele îl protejează pe cel ce are cele mai mari șanse să câștige și în fața lui merge cineva care îi deschide drumul: ia în plin curentul de aer sau vântul, iar la momentul potrivit îi face loc să o ia înainte.
Sunt, însă, unii în PSD și în afara partidului care mizează în totalitate pe Gabriela Firea încă de-acum. Pentru ea nu garantează doar Florentin Pandele, primarul de Voluntari și soțul care i-a făcut o casă ca un submarin, ci și oameni mai influenți, care o cunosc mai de demult și cărora fosta vedetă de televiziune le-a rămas datoare de-a lungul timpului, printre ei și Dan Voiculescu, fondatorul Antenelor. Campania de susținere a primăriței de București este în plină desfășurare la Antena 3, unde nu trece o zi fără să fie pomenită. Ca în orice film publicitar, calitățile produsului sunt exagerate, iar Gabriela Firea apare mereu ca o zână salvatoare, care nu se teme de nimic, mereu inventivă și permanent aproape de bucureșteni.
În realitate, aparițiile ei zâmbitoare și cămășile ei populare nu le-au ținut de cald locuitorilor capitalei, iar iepurii gigantici cumpărați cadou Bucureștiului de Paști n-au rezolvat principalele probleme ale capitalei: traficul haotic, absența pistelor pentru biciclete, transportul public care i-ar convinge pe mulți să nu mai plece cu mașinile în fiecare dimineață, alungarea căpușelor și țânțarilor din parcuri, consolidarea centrului istoric, care s-ar prăbuși la un cutremur mediu.
Din fericire pentru Firea, tot ceea ce nu face nu se vede și tot ceea ce face este reluat cu asupra de măsură la televiziunile prietene, dar nu numai. Cele 19 firme pe care le-a înființat Primăria Generală sub umbrela holdingului “București, Capitală Europeană“ reprezintă o formulă exersată deja de primarul-soț, în Voluntari, în favoarea partidului și a familiei sale. Pentru clientela PSD și pentru partid, miza în cazul capitalei este mult mai mare. Bugetul pe care îl administrează Gabriela Firea trece de 1 miliard de euro și, cu toate acestea, Primăria Generală susține că poate cumpăra doar două tramvaie, 10 autobuze și că nu are cum începe noi proiecte de investiții. Între timp, banii se duc pe concerte, pe flori, pe decorații pascale, pe salariile amicilor angajați să-i dea o mână de ajutor pentru a deveni mai vizibilă și, eventual, mai credibilă.
Ultimul sondaj făcut de Avangarde, o casă de sondare din anturajul primăriței, arată că, dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri prezidențiale, Gabriela Firea l-ar surclasa pe Klaus Iohannis cu patru procente. Aceasta este marja de eroare a sondajului și nu au fost luați în calcul românii din diaspora.
Cu ajutorul unei propagande insistente, Gabriela Firea are timp în cei doi ani și jumătate câți mai sunt până la scrutinul prezidențial să ajungă cu adevărat favorită. Cei care și-o doresc în fruntea țării sunt profesioniști ai informației, știu cum se manipulează și mai ales își cunosc obiectivele: mizează pe zâmbetul ei cald, pe discursul simplu și pe demonstrațiile ei televizate în care face “totul“ pentru comunitate. În subsidiar, este preferată înaintea lui Liviu Dragnea, fiindcă este mai docilă, are o imagine mai bună, răspunde mai repede și mai bine comenzilor partidului și mai ales nu-i este frică să-și asume valori iliberale, pe care lumea bună a capitalei le detestă, dar care sunt importante pentru PSD.