3 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăSpecialCine este Liudmila Climoc, viitorul CEO al Orange România

Cine este Liudmila Climoc, viitorul CEO al Orange România

Într-o mișcare așteptată pe piața telecom din România, francezul Jean-Franҫois Fallacher își încheie mandatul ca Chief Executive Officer al Orange România, începând cu data de 1 mai 2016 ștafeta prelund-o Liudmila Climoc (41 de ani) care de opt ani ocupă aceeasi funcție la sucursala operatorului din Republica Moldova.

Cine este Liudmila Climoc

Climoc a fost numită la conducerea Orange Moldova în noiembrie 2008. A preluat operatorul cu nici 1,4 milioane de clienți și cu o rețea în plină dezvoltare în ceea ce privește noile tehnologii de date și de voce, însă francezii au pariat pe mâna unei tinere femei (33 de ani la preluarea funcției de CEO) despre care presa de peste Prut are numai cuvinte de laudă.

Pasionată de domeniul informatic, Climoc a urmat cursurile Facultatății de Calculatoare, Informatică şi Microelectronică din cadrul Universității Tehnice din Moldova, angajându-se ulterior la primul lanț de magazine de telefonie mobilă de peste Prut. A intrat în echipa Orange în 1998 când a pornit de pe poziţia de consultant în vânzări, ajungând în numai un an director al rețelei de magazine continuând să avanseze în sfera vânzărilor: sales project manager (în perioada 2002-2005), ulterior fiind numită director de vânzări funție pe care a ocupat-o până când a fost numită director general al operatorului moldovean.

Din această poziție a fost coordonatoarea unor proiete importante ale grupului francez, Orange Moldova fiind țara în care au fost testate și lansate pentru prima dată la nivel mondial serviciile HD Voice și HD Voice Internațional pentru mobil, înainte ca acestea să fie adoptate la scară largă în restul Europei. În timpul mandatului său Orange Moldova și-a consolidat mandatul în piață, ajungând la o cotă de 57% în prezent, cu 2,8 milioane de clienți.

“Este o mare onoare pentru mine să devin CEO al Orange România, operatorul numărul 1 în telecomunicații mobile din această țară, și să mă alătur echipei remarcabile și atât de dinamice de profesioniști. Orange România va continua să aibă toată atenția îndreptată către client, oferindu-le celor peste 10 milioane de utilizatori o experiență de neegalat, prin intermediul serviciilor de cea mai bună calitate și al celor mai utile inovații.” a spus Liudmila Climoc, viitorul CEO al Orange România.

Conducerea operatorului moldovean va fi preluată de la 1 mai 2016 de elveţianul Julien Ducarroz, care deține acum poziția de Chief Commercial Officer la Orange România.

Omul care a adus Internetul

Pe Jean-Franҫois Fallacher l-am întâlnit pentru interviuri față în față de două ori în timpul mandatului său – în primul an al mandatului său în România. „O rețea telecom presupune investiții permanente. Deci, pentru a investi mult, mai întâi ai nevoie de profit. Acest tip de investiție – referindu-ne la planul nostru de a investi 600 de milioane de euro până la finalul lui 2015 –  are nevoie de o perioadă cuprinsă între 5 și 10 ani pentru a se amortiza”, îmi explica la începutul lui 2012 Fallacher.

Cinci ani mai târziu, mandatul său în România pare că a fost unul foarte clar de la bun început: să pună România pe harta țărilor cu cea mai bună rețea 4G/4G+ din grupul Orange.

La momentul preluării poziției de CEO în țara noastră Fallacher lucra în industria telecom de aproximativ 20 de ani: a fost cinci ani Chief Operating Officer pentru Wanadoo Olanda (n.a. – parte a France Telecom și ale cărei servicii au fost integrate în 2005 sub brandul Orange), un operator fix de internet broadband care poate fi considerat chiar „copilul” actualului director al Orange România. „Am experiență în domeniul internetului, am construit – aproape de la zero – un operator de servicii internet în Olanda, operator care devenise – când am părăsit compania – competitorul numărul unu al KPM – compania locală”, declara Fallacher la începutul lui 2012. De la Wanadoo, Fallacher a plecat pentru poziția de director executiv la Sofrecom, companie de consultanță a grupului France Telecom.

La primul interviu pe care mi l-a acordat, l-am întrebat dacă toată experiența lui de până în prezent este și cea care l-a propulsat în poziția de CEO al Orange România. A râs aprobator atunci dar a simțit nevoia să se explice: „Ce urmează să se întâmple și în sectorul telefoniei mobile este că tot mai mulți și mai mulți clienți vor utiliza internetul – în limbajul nostru le numim date, dar vorbim de fapt de internet – și aplicații pe smartphone-uri și acesta este clar trendul în industria telecom. Pe termen lung toți vom deveni ISP wireless (n.a. – operatori de servicii de internet mobil de mare viteză fără fir), cu siguranță”.

La momentul preluării funcției din România, Orange oferea  în anumite orașe, viteza de download pentru internet mobil de până la 43,2 Mbps și la nivel național viteze de download de până la 14,4 Mbps. În cursul mandatului său compania franceză a achiziţionat o licenţă 4G – tehnologie care permite viteze de navigare pe internet de până la 100Mbps, iar în ultimul an a trecut la viteze  de până la 300 Mbps, printr-o nouă rețea 4G+ disponibilă numai în orașele Arad, Brașov, București, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Ploiești, Sibiu și Timișoara.

„Câștigarea noilor licențe de spectru, modernizarea întregii rețele, dezvoltarea celei mai rapide rețele 4G din țară și lansarea Orange TV, unele dintre numeroasele inovații pe care le-am adus clienților noștri, subliniază succesele obținute de Orange România”, a declarat Jean-François Fallacher la încheierea mandatului conform comunicatului de presă remis de companie.

Cele mai citite

În premieră, Ucraina lovește Rusia cu rachete cu rază lungă de acțiune

Kievul a declarat că a lovit un arsenal rusesc în apropierea orașului Karachev din regiunea Bryansk, la peste 110 km (70 mile) de Ucraina Ministerul...

Ultrașii kosovari au afișat bannere provocatoare după meciul abandonat cu România

Suporterii din Kosovo și-au exprimat sprijinul pentru naționala lor în victoria contra Lituaniei, 1-0, prin mesaje afișate pe bannere, la câteva zile după incidentul...

Ziua Internațională a bărbaților se sărbătorește pe 19 noiembrie

Ziua Internațională a bărbaților, celebrată anual pe 19 noiembrie, promovează recunoașterea contribuțiilor și a bunăstării bărbaților și băieților în societate. Ziua Internațională a bărbaților...
Ultima oră
Pe aceeași temă