Cinci marinari romani, aflati la bordul unui remorcher italian, au fost rapiti sambata de piratii somalezi in golful Aden, relateaza Corriere della Sera, in editia electronica, citata de Mediafax.
La bordul remorcherului se afla 16 marinari, intre care zece italieni, un croat si cinci romani.
Remorcherul Buccaneer, de 75 de metri, care purta doua barje goale, a fost capturat sambata de piratii somalezi in golful Aden, iar fregata Maestrale, a marinei italiene, se indreapta catre zona unde a avut loc rapirea.
Primele informatii indicau ca remorcherul este american si navigheaza sub pavilion italian, dar potrivit cotidianului La Repubblica, acesta apartine companiei italiene Micoperi din Ravenna. Pentru moment nu exista o cerere de rascumparare, potrivit cotidianului italian.
"Ultimele informatii pe care le-am primit sunt linistitoare", a declarat Silvio Bartolotti, presedintele companiei, adaugand ca pastreaza contactul cu sursele locale. "Am primit informatia prin e-mail. Ultimul anunt dateaza de la ora 12.05. Ar trebui sa ajunga la destinatie aproape de miezul noptii", a declarat el.
Remorcherul, atacat in timp ce se deplasa pe culoarul de siguranta
Potrivit reprezentantului Federatiei Internationale a Transportatorilor (ITF) in Romania si lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihalcioiu, piratii somalezi au atacat remorcherul "SV Buccaneer", la bordul caruia se afla 16 membri de echipaj – zece italieni, un croat si cinci romani, in golful Aden, iar din primele informatii reiese ca remorcherul a fost interceptat in timp ce se deplasa pe culoarul de siguranta.
"Mai mult decat atat, se pare ca in apropiere se gasea si o nava militara ", a declarat Mihalcioiu, care a precizat ca remorcherul, ce tracta doua barje goale, se deplasa dinspre Singapore catre Italia.
El a mai precizat ca, deocamdata, nu se cunosc si alte detalii ale rapirii, dar autoritatile italiene au infiintat un comitet de criza, care incearca sa ia legatura cu rapitorii pentru a negocia eliberarea navei si a echipajului.
Potrivit lui Adrian Mihalcioiu, coastele Somaliei sunt cele mai nesigure in ceea ce priveste atacurile pirateresti, dar in marea majoritate a cazurilor ostaticii sunt eliberati in urma rascumpararii lor.
Reprezentantul ITF a mai afirmat ca pana si traficul de marfuri prin Portul Constanta este afectat cu 20 de procente de fenomenul pirateriei din zona Golfului Aden, deoarece multe nave comerciale aleg rute ocolitoare, prin sudul Africii, pentru a nu mai tranzita Canalul Suez, iar marfurile ajung in nordul Europei fara a mai trece si prin Portul Constanta.
De altfel, Federatia Internationala a Transportatorilor a trimis o scrisoare deschisa catre toate guvernele lumii, pentru a controla si diminua atacurile pirateresti.
"Trebuie actionat acum, nu maine, si de aceea este important ca aceasta scrisoare sa-si gaseasca ecoul in toate guvernele lumii", a declarat Adrian Mihalcioiu.
La ora actuala, alti cinci marinari romani, de pe doua nave, se afla in mainile piratilor din Golful Aden, doi dintre ei fiind rapiti in urma cu aproximativ doua luni, iar ceilalti trei de mai bine de o luna.
Informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro