3.5 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialCifrele de scolarizare, imposibil de realizat

Cifrele de scolarizare, imposibil de realizat

In baza ordinului nr. 3.064/25.01.2010 al Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, toti directorii de unitati de invatamant au obligatia sa faca estimari in vederea fundamentarii cifrei de scolarizare pentru viitorul an scolar. In stabilirea cifrei de scolarizare, acestia vor trebui sa tina seama de instructiunile ordinului semnat de ministrul Educatiei, care prevad un anumit numar de elevi, respectiv prescolari, la clasele de inceput, si anume:  maximum 20 de copii la grupele de gradinita  25 de elevi in clasa I in mediul urban si spre limita maxima de 25 de elevi in mediul rural  30 de elevi in clasa a V-a si primul an de invatamant postliceal si clasa de inceput din invatamantul profesional, anul de completare in mediul urban si spre limita maxima de 30 de elevi in mediul rural. Cea mai mare problema o va constitui insa formarea grupelor de gradinita, mai ales ca MECTS are in vedere si reducerea a 15.000 de posturi din invatamant, asa cum s-a decis de catre Executiv inca de anul trecut.

"Nu stiu cum vor sa stabileasca grupe de gradinita cu maximum 20 de copii, cand in prezent in foarte multe gradinite sunt grupe cu peste 30 de copii si uneori se ajunge chiar si la 40. Cert este ca estimarile pe care trebuie sa le faca directorii vor fi foarte greu de realizat si multi dintre ei inca nu stiu ce sa faca", ne-a declarat Marius Nistor, presedintele executiv al Federatiei "Spiru Haret".
Ideea de a fi cel mult 20 de copii in grupa la gradinita este salutara, dar in multe unitati de invatamant prescolar va fi imposibil de pus in practica. In primul rand, din cauza faptului ca in ultimii ani a fost o adevarata goana a parintilor de a prinde un loc la gradinita, numai in Bucuresti, in 2009, fiind un deficit de peste 15.000 de locuri. Pe de alta parte, insuficient este si numarul educatoarelor, tot anul trecut fiind cu 2.000 mai putine decat ar fi fost necesar in gradinitele din Capitala, Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti fiind nevoit sa apeleze la tot soiul de artificii.

 

O alta cauza a lipsei de locuri in gradinite s-a datorat si retrocedarii unui numar de imobile si imposibilitatii inlocuirii acestora cu altele noi in acelasi timp cu inapoierea respectivelor cladiri fostilor proprietari. Deloc usor nu le va fi directorilor nici sa faca estimarile cifrei de scolarizare pentru clasele de inceput, avand in vedere ca trebuie  satisfacute nu doar cerintele MECTS, dar si cele ale comunitatii locale respective si ale cadrelor didactice. Nu trebuie uitat ca va fi foarte sensibil de realizat reducerea a 15.000 de posturi, in unele scoli aparand deja presiuni asupra dascalilor tineri din partea colegilor mai in varsta.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă