Tinerii extravaganţi, boemii aspiranţi, bărbaţii maturi în căutare de companie şi studenţii în căutare de distracţie sunt clienţii teraselor, barurilor şi cafenelelor din Centrul Vechi al Capitalei, remarcă un studiu etnografic realizat de o firmă de cercetare, remis redacţiei astăzi.
Fiecare categorie îşi are localurile preferate, care îi oglindesc cel mai bine imaginea şi statutul, remarcă firma de cercetare Exact- Cercetare şi Consultanţă. Cercetătorii mai arată şi că, deşi Centrul Vechi este „un El Dorado în Horeca”, la nivelul culturii urbane, Bucureştiul nu stă la fel de bine, comparativ cu alte capitale europene.
Astfel, tinerii extravaganţi sunt cei care, de regulă, trăiesc pe banii părinţilor, ies foarte des în oraş şi nu se uită la preţuri. Sunt adepţii ieşirilor în locaţii cât mai sofisticate, adevărate podiumuri pentru etalarea vestimentaţiei şi a gadgeturilor scumpe, se arată în studiul remis redacţiei. Boemii aspiranţi se ocupă, de obicei, cu fotografia sau pictura,merg cu bicicleta şi sunt atraşi de vintage, preferă locuri neconvenţionale, dar cunoscute. Studenţii în căutare de distracţie sau tinerii absolvenţi, aflaţi la începutul carierei, reprezintă o altă categorie care frecventează Centrul Vechi. Ei încearcă în permanenţă să socializeze şi să-şi creeze contacte noi şi lasă o bună parte din venituri în buzunarele comercianţilor din Capitală.
Cea din urmă categorie este cea a bărbaţilor maturi, care caută companie (cel mai des, compania femeilor) şi care preferă localurile cu băuturi fine. Ei se află într-o continuă căutare de escapade, care să-i ajute să se detaşeze de serviciu.
Tinerii extravaganţi aleg localurile cu muzică comercială şi nu sunt interesaţi de socializare, ci mai degrabă de expunere. Boemii preferă ceainăriile sau cafenelele retrase, care au o tentă de vechi. Studenţii sau absolvenţii merg alături de prieteni în locuri cât mai aglomerate, mai puţin costisitoare, unde pot socializa uşor. Bărbaţii maturi optează pentru vinuri vechi sau mâncăruri exotice în localuri cu specific medieval sau irlandez, remarcă studiul remis redacţiei.
„Locaţie cu un aer cosmopolit care îţi crează sentimentul că trăieşti într-un spaţiu european”, „zonă populară, în vogă, unde merge toată lumea, din dorinţa de a fi şi a se simţi în pas cu vremurile”, „loc foarte potrivit pentru ieşirile în gaşcă mare de prieteni” sunt câteva dintre caracterizările Centrului Vechi, făcute de publicul-ţintă.
„Deşi Centrul Vechi se poate lăuda cu concerte, expoziţii ori spectacole în aer liber, la nivel de exprimare a culturii urbane, acesta nu este la nivelul altor centre europene. Abia în următorii ani, Centrul Vechi va putea face tranziţia de la un mare business, spre un punct de liberă exprimare artistică, socială şi intelectuală”, apreciază firma de cercetare Exact.
Studiul etnografic s-a desfăşurat în perioada 23-27 iulie, în Centrul Vechi din Bucureşti, fiind compus din 12 sesiuni de observaţie participativă şi 24 de interviuri „on-site”.