Tinerii extravaganลฃi, boemii aspiranลฃi, bฤrbaลฃii maturi în cฤutare de companie ลi studenลฃii în cฤutare de distracลฃie sunt clienลฃii teraselor, barurilor ลi cafenelelor din Centrul Vechi al Capitalei, remarcฤ un studiu etnografic realizat de o firmฤ de cercetare, remis redacลฃiei astฤzi.
Fiecare categorie îลi are localurile preferate, care îi oglindesc cel mai bine imaginea ลi statutul, remarcฤ firma de cercetare Exact- Cercetare ลi Consultanลฃฤ. Cercetฤtorii mai aratฤ ลi cฤ, deลi Centrul Vechi este „un El Dorado în Horeca”, la nivelul culturii urbane, Bucureลtiul nu stฤ la fel de bine, comparativ cu alte capitale europene.
Astfel, tinerii extravaganลฃi sunt cei care, de regulฤ, trฤiesc pe banii pฤrinลฃilor, ies foarte des în oraล ลi nu se uitฤ la preลฃuri. Sunt adepลฃii ieลirilor în locaลฃii cât mai sofisticate, adevฤrate podiumuri pentru etalarea vestimentaลฃiei ลi a gadgeturilor scumpe, se aratฤ în studiul remis redacลฃiei. Boemii aspiranลฃi se ocupฤ, de obicei, cu fotografia sau pictura,merg cu bicicleta ลi sunt atraลi de vintage, preferฤ locuri neconvenลฃionale, dar cunoscute. Studenลฃii în cฤutare de distracลฃie sau tinerii absolvenลฃi, aflaลฃi la începutul carierei, reprezintฤ o altฤ categorie care frecventeazฤ Centrul Vechi. Ei încearcฤ în permanenลฃฤ sฤ socializeze ลi sฤ-ลi creeze contacte noi ลi lasฤ o bunฤ parte din venituri în buzunarele comercianลฃilor din Capitalฤ.
Cea din urmฤ categorie este cea a bฤrbaลฃilor maturi, care cautฤ companie (cel mai des, compania femeilor) ลi care preferฤ localurile cu bฤuturi fine. Ei se aflฤ într-o continuฤ cฤutare de escapade, care sฤ-i ajute sฤ se detaลeze de serviciu.
Tinerii extravaganลฃi aleg localurile cu muzicฤ comercialฤ ลi nu sunt interesaลฃi de socializare, ci mai degrabฤ de expunere. Boemii preferฤ ceainฤriile sau cafenelele retrase, care au o tentฤ de vechi. Studenลฃii sau absolvenลฃii merg alฤturi de prieteni în locuri cât mai aglomerate, mai puลฃin costisitoare, unde pot socializa uลor. Bฤrbaลฃii maturi opteazฤ pentru vinuri vechi sau mâncฤruri exotice în localuri cu specific medieval sau irlandez, remarcฤ studiul remis redacลฃiei.
„Locaลฃie cu un aer cosmopolit care îลฃi creazฤ sentimentul cฤ trฤieลti într-un spaลฃiu european”, „zonฤ popularฤ, în vogฤ, unde merge toatฤ lumea, din dorinลฃa de a fi ลi a se simลฃi în pas cu vremurile”, „loc foarte potrivit pentru ieลirile în gaลcฤ mare de prieteni” sunt câteva dintre caracterizฤrile Centrului Vechi, fฤcute de publicul-ลฃintฤ.
„Deลi Centrul Vechi se poate lฤuda cu concerte, expoziลฃii ori spectacole în aer liber, la nivel de exprimare a culturii urbane, acesta nu este la nivelul altor centre europene. Abia în urmฤtorii ani, Centrul Vechi va putea face tranziลฃia de la un mare business, spre un punct de liberฤ exprimare artisticฤ, socialฤ ลi intelectualฤ”, apreciazฤ firma de cercetare Exact.
Studiul etnografic s-a desfฤลurat în perioada 23-27 iulie, în Centrul Vechi din Bucureลti, fiind compus din 12 sesiuni de observaลฃie participativฤ ลi 24 de interviuri „on-site”.