Unirea celor şapte gări din Bucureşti prin linie de metrou, dublarea suprafeţei spaţiilor verzi şi o nouă identitate urbană pentru centrul Capitalei sunt câteva dintre proiectele primăriei pe termen lung. Autostrada suspendată nu a fost nici ea abandonată, deşi finanţarea ei e aproape egală cu bugetul oraşului pe vreme de criză.
Edilii au prezentat azi din nou Strategia Bucureşti 2035, ce cuprinde proiecte importante de investiţii pentru a schimba faţa Capitalei în următorii ani. Invitatul special a fost premierul Mihai Răzvan Ungureanu, care a promis că Guvernul va sprijini realizarea acestor proiecte de dezvoltare a Bucureştiului.
La prezentare au fost invitaţi şi oameni de afaceri care s-ar putea implica în realizarea proiectelor, dacă primăria va găsi şi surse de finanţare pentru a le susţine. Anul 2012 nu se anunţă prea promiţător din acest punct de vedere având în vedere faptul că bugetul Capitalei va fi redus cu aproape o treime, iar primăria nu mai dispune de bani din credite externe, ca până acum şi nici din obligaţiuni.
„Conceptul Strategic Bucureşti 2035”, prezentat azi, presupune unirea celor şapte gări din Bucureşti prin linie de metrou, dublarea spaţiilor verzi, recuperarea identităţii urbane pentru centrul Capitalei. Primarul general Sorin Oprescu a declarat că acesta este greu de realizat cu o „legislaţie şchioapă”, care s-a schimbat de foarte multe ori în funcţie de interesele unor grupuri, în detrimentul bucureştenilor.
Unul dintre elementele cele mai importante care trebuie realizate înainte de a se pune în aplicare Conceptul este realizarea unui nou Plan Urbanistic General (PUG) care va stabili principalele direcţii de dezvoltare a oraşului. Acesta urmează să fie discutat la Consiliul General al Municipiului Bucureşti peste cel mult două luni, după cum a anunţat arhitectul-şef al Capitalei, Gh. Pătraşcu.
Poduri pietonale
Printre planurile de viitor ale edililor, se mai numără podurile pietonale care vor lega Piaţa Romană de Piaţa Rahova, restrângerea circulaţiei autovehiculelor şi reamenajarea cheiului Dâmboviţei, precum şi realizarea unui sistem integrat de parcări în centru.
Autostrada suspendată nu a fost nici ea uitată, i s-a schimbat doar denumirea în inelul median care va avea o lungime de 13,5 kilometri şi va traversa subteran Parcul Herăstrău prin două tunele, fiecare de câte doi kilometri, costurile întregului proiect ridicându-se la 1,3 miliarde de euro.
În viziunea celor care au lucrat la Strategia Bucureşti 2035, Capitala este, peste 23 de ani, „o metropolă influentă şi integrată european prin durabilitate şi caracter, reinventată inteligent şi sensibil, o comunitate deschisă şi evoluată, o capitală dinamică şi creativă”.
Oprescu a spus că este nevoie de sprijinul Guvernului pentru a implementa această strategie, iar premierul Răzvan Ungureanu, prezent la eveniment, l-a asigurat pe primar de tot suportul său.
Proiectele de viitor includ refacerea şi păstrarea caselor monument, zona metropolitană, care va cuprinde judeţul Ilfov până la Ploieşti, o parte din judeţul Călăraşi şi o zonă din judeţul Giurgiu, un aeroport în zona de sud a oraşului şi multe altele care ar urma să fie gata până în 2035.