Există situații în care comercianților le este interzis să aibă prețuri foarte mici la produsele pe care le vând, altfel riscă sancționarea cu o amendă de până la 10.000 de lei, potrivit avocatnet.ro.
Vânzarea în pierdere a produselor este o practică interzisă comercianților, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață. Cu alte cuvinte, firmele nu pot să-și vândă produsele pe sume egale sau mai mici decât cele pe care le-au plătit la achiziție.
„Prin vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege orice vânzare la un preț egal sau inferior costului de achiziție, astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare”, scrie în actul normativ.
Totuși, interdicția nu este general valabilă, deoarece există și unele excepții, notează Digi24. Concret, vânzarea în pierdere este permisă comercianților doar în cazul: vânzării de lichidare; vânzării de soldare; vânzării efectuate în magazinele sau depozitele de fabrică; vânzării produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul a trecut și este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiții comerciale normale. Totodată, pot fi vândute sub costuri produsele care într-o perioadă de trei luni de la aprovizionare n-au fost vândute sau produsele care se deteriorează rapid, ori a căror conservare nu mai poate fi asigurată până la limita termenului de valabilitate.
Dacă nu este vorba de una dintre situațiile enumerate mai sus, amenda aplicabilă, de către organele de control ale Ministerului Finanțelor, pentru vânzarea în pierdere, este cuprinsă între 2.000 și 10.000 de lei.