21 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialCâţi romani mai conduc un Aro, o Lada sau un Trabant?

Câţi romani mai conduc un Aro, o Lada sau un Trabant?

Cota „de piaţă” a mărcilor Aro, Lada, Wartburg, Mosk­vich, Trabant şi Volga a scăzut în ultimii trei ani la aproape 1,6% din totalul parcului naţional, respectiv în jur de 66.000 de maşini, potrivit Mediafax.

 

Inainte de 1989 aceste mărci repre­zentau un simbol al bogăţiei, foarte puţini români având posibilitatea să achizi­ţioneze un astfel de automobil, în con­diţiile în care acestea erau echiva­lentul modelelor de top ale mărcilor Audi, Mercedes-Benz, BMW, Porsche sau Bentley din prezent.

Spre exemplu, din totalul producţiei Aro, mai bine de două treimi erau exportate, clienţii din România fiind nevoiţi să ofere „atenţii” care depăşeau chiar şi de două ori preţul maşinii, în timp ce pentru un Trabant nou livrat din fosta Republică Democrată Germană se aştepta chiar şi 18 ani, părinţii înscriind copiii la naştere pe lista de aşteptare.

În prezent, în condiţiile în care numai prin programul „Rabla” au fost casate în acest an aproape 180.000 de maşini mai vechi de 20 de ani, parcul mărcilor „de colecţie” este în scădere.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă