Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat că reţeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an şi cu 200 de kilometri în 2016,
Potrivit Mediafax, pentru ca acest lucru să fie posibil, România are nevoie de o finanţare de aproape 30 miliarde euro până în anul 2030.
Până în anul 2030, România ar urma să construiască 725 kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA.
Potrivit informaţiilor prezentate de Rus, într-o conferinţă de presă, sumele pentru investiţiile în infrastructură vor putea fi asigurate în următorii ani din finanţări europene de 6 miliarde euro (incluzând cofinanţarea naţională), acciza la motorină, rovinietă, concesiuni şi parteneriate public-private (3 miliade euro) şi credite de la Banca Europeană de Investiţii, BERD şi Banca Mondială.
"Ultima scuză este că nu avem bani", a spus ministrul, într-o conferinţă de presă, arătând că până în prezent principalele probleme în domeniul dezvoltării infrastructurii au fost ineficienţa şi lipsa structurării proiectelor.
Ministrul a adăugat că după revenirea la Ministerul Transporturilor, "cu arme şi bagaje", CNADNR va trebui să prezinte un plan de management.
"În 25 de ani n-am avut niciodată", a spus Rus, citat de Mediafax.
Prezent la evenimentul organizat de ministerul Transporturilor pentru prezentarea priorităţilor infrastructurii rutiere, premierul Victor Ponta a anunţat că Master Planul de Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani între toate forţele politice.
Documentul de implementare al Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament în următoarele două săptămâni.