Contractul încheiat de municipalitate pentru stârpirea ţânţarilor valora peste 4 milioane de euro, adică de 28 de ori mai mult decât a plătit Budapesta pentru aceleaşi servicii. Curtea de Conturi a descoperit că, din aceşti bani, aproape 130.000 de euro (510.000 de lei) au fost daţi ilegal anul trecut, pentru că suma a fost decontată în plus faţă de volumul de operaţiuni prevăzut prin contract şi pentru servicii de deratizare pentru suprafeţe care nu există în realitate.
România liberă a semnalat în repetate rânduri ilegalitatea contractului dintre Primăria Capitalei şi firma care se ocupă de dezinsecţie în Bucureşti. În baza unui contract încheiat în 1996 şi prelungit prin acte adiţionale, primăria a plătit firmei SC 3D România SA aproape şapte milioane de dolari anual pentru eradicarea ţânţarilor şi deratizare. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat anul trecut că va rezilia contractul, dar acest lucru nu s-a întâmplat.
Şapte milioane de lei pentru un teren
Un prejudiciu de aproape două milioane de euro (şapte milioane de lei), a reprezentat plata nejustificată unui teren cumpărat în timpul lucrărilor pentru Pasajul Mărăşeşti, potrivit raportului Curţii de Conturi. Suma a fost mai mare decât valoarea stabilită prin propriile norme ale primăriei.
O altă neregulă constatată de Curtea de Conturi este efectuarea unei plăţi în valoare de un milion de lei (250.000 euro) către Asociaţia Nevăzătorilor din România. Banii au fost acordaţi din credite bugetare alocate de la bugetul local, fără a avea la bază documente care să aprobe această cheltuială din banii publici.
Raportul mai arată că Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB), subordonată primăriei, a plătit, printr-un proces verbal de custodie fictiv, 2,9 milioane de lei pentru achiziţia şi montarea a 10 ceasuri stradale, placate cu aur de 24 de carate, care nu erau recepţionate şi nu erau puse în funcţiune la data plăţii. Tot printr-un proces verbal de custodie fictiv, ALPAB a plătit, în 2009, 0,8 milioane de lei pentru cumpărarea unor ambarcaţiuni care nu erau recepţionate la data plăţii.
Milioane de euro în impozite neîncasate
Curtea de Conturi a descoperit şi că Primăria Capitalei şi cele şase primării de sector nu au reuşit să încaseze venituri în valoare de peste 12 milioane de lei (aproape patru milioane de euro), la care se adaugă dobânzi de 4,5 milioane de lei (un milion de euro). Majoritatea sumelor neîncasate sunt taxe şi impozite locale, despăgubiri civile achitate în baza unor hotărâri judecătoreşti, garanţii de executare a unor lucrări şi participare la licitaţii care nu au fost virate la bugetul local.
Haine de 300.000 de euro pentru angajaţi
Primăria Sectorului 2 a făcut plăţi nelegale în valoare totală de 1,3 milioane de lei (aproximativ 300.000 de euro), bani acordaţi ca indemnizaţie angajaţilor pentru a-şi cumpăra ţinute de serviciu, deşi în contractul de mucă nu există o astfel de prevedere, potrivit raportului.
Primăria contestă raportul
Primăria Capitalei a făcut contestaţie la concluziile raportului Curţii de Conturi şi a oferit explicaţii pentru o parte din neregulile prezentate în document. În privinţa terenului de şapte milioane de lei, preţul „reprezintă acordul de voinţă al părtilor (Comisia de negociere din Primărie şi proprietarul terenului)” şi a fost stabilit legal. Fondurile alocate firmei de dezinsecţie au fost alocate în baza contractului cu firma prestatoare, spun edilii.