Caravana Dacia a ajuns ieri in orasul Constanta, unde va ramane pana pe data de 18 iunie. Aflat la cea de-a patra editie, evenimentul are ca scop punerea in evidenta a calitatilor rutiere ale modelului Logan. In acest an, sloganul sub care se desfasoara caravana este „Cu Logan, orasul tau este Europa”.
Directorul general al companiei Dacia, Francois Fourmont, a declarat ca Dacia este a doua marca a grupului Renault si ca Romania este a sasea piata de desfacere. Logan a fost in 2005 cel mai bine vandut model pe piata din Europa Centrala si de Est, productia pentru anul in curs fiind prognozata la 200.000 de bucati. Analistul auto Dan Vardie a completat aceste date, aratand ca, potrivit presei de specialitate franceze, in primul trimestru al acestui an in Hexagon s-au vandut 5.842 de Dacii Logan, numar care intrece vanzarile de VW Touran, Renault Espace, Renault Kangoo sau Peugeot 607 si care rivalizeaza cu Ford Focus, Peugeot 107 si VW Passat. Analistul a mentionat ca Logan a ajuns si in dotarea fortelor de politie regionale din Franta, devenind o masina de-a dreptul europeana.
Versiunea break, in octombrie
Francois Fourmont a amintit si de investitia de 18 milioane de euro in centrul CKD, care va exporta in 2008 230 de unitati in 49 de tari. Printre proiectele cele mai importante pe care Dacia se pregateste sa le realizeze in acest an se numara lansarea unui nou model Logan cu tenta sportiva, cu o motorizare de 1600 cmc, cu 16 valve, care dezvolta o putere de 107 CP. In plus, in luna octombrie va aparea pe piata si versiunea break, cu cinci si sapte locuri. Dacia isi propune ca in acest an sa exporte modelul 1,5 dCi pe toate cele 49 de piete externe. Francois Fourmont a vorbit si despre necesitatea imbunatatirii infrastructurii in Constanta, prin modernizarea cailor de acces, feroviare si rutiere, spre port si prin eliminarea intarzierilor. Portul este privit ca principala cale de export pentru Logan, chiar si oficialitatile centrale, reprezentate de prefectul Danut Culetu, mentionand ambitia crearii in Constanta a unui important nod maritim pentru Dacia, Renault si Nissan.
Cota de 31%
Directorul firmei care a concesionat marcile Dacia, Renault si Nissan in Constanta, Constantin Olteanu, a precizat ca Dacia detine o cota de piata de 31% in judet, care ajunge la 39%, luand in considerare toate cele trei marci. Societatea dispune in prezent de doua show-room-uri, in Constanta si in Mangalia, precum si de un magazin in zona centrala a Constantei. In decembrie 2006 vor fi inaugurate doua noi magazine de prezentare, in Constanta si in Mangalia, iar in primul semestru al anului 2007 va aparea o astfel de locatie si in Cernavoda. Olteanu a precizat ca Logan, fata de alte modele, are costuri de intretinere mai scazute. De exemplu, pentru motorizarea 1,5 dCi, la 105.000 km parcursi acestea se ridica la 968 de euro, in timp ce la modelele similare sunt de 1.159 de euro.
Oferte si servicii postvanzare
Dacia pune la dispozitia clientilor sai servicii de calitate la standarde europene. De asemenea, se ofera servicii speciale postvanzare, precum „Dacia Asistenta” si „Vocea Clientului”. Primul este un serviciu de depanare, disponibil pentru orice marca de masina, cel de-al doilea asigurand permanent legatura dintre client si Dacia. Reprezentantii RCI, firma care ofera posibilitati de finantare pentru cumpararea de automobile Dacia, spune ca in prezent exista o oferta care se extinde pe zece ani, cu gratuitate de trei ani la asigurarea CASCO. In Constanta, aproximativ 40% din vanzari sunt in rate sau leasing.
In Constanta, caravana a poposit in portul turistic Tomis, unde participantii au la dispozitie 12 autovehicule Logan cu cele trei motorizari, respectiv 1,4 MPI, 1,6 MPI si 1,5 dCi. Toate acestea vor putea fi testate in mod gratuit pe un traseu prestabilit. In plus, toti constantenii pot participa la o tombola la care marele premiu este chiar un autoturism Dacia Logan Ambiance 1,4 MPI, oferit de RCI.