Convenţia pentru învestirea viitorului candidat republican în alegerile prezidenţiale americane a fost devansată cu mai mult de o lună, urmând să aibă loc în săptămâna lui 18 iulie 2016, a anunţat miercuri Partidul Republican, hotărât să nu repete erorile din 2012, relatează AFP, citată de Mediafax.
Comitetul Naţional Republican (RNC) a anunţat într-un comunicat că această Convenţie, prevăzută la Cleveland, în statul considerat strategic Ohio, va începe la data de 18 iulie 2016. În mod tradiţional, convenţiile aveau loc la sfârşitul lui august sau la începutul lui septembrie. În general, convenţiile durează de luni până joi.
Însă republicanii au avertizat, după înfrângerea din 2012, că intenţionează să accelereze procesul de învestire, cu scopul de a-i oferi mai mult timp candidatului lor pentru a-şi face campanie împotriva candidatului democrat. Alegerile prezidenţiale sunt programate pentru data de 8 noiembrie 2016.
„Convenţia va avea loc mult mai devreme decât în alegerile anterioare, ceea ce va da acces la fondurile campaniei generale mai devreme, pentru a-i oferi un avantaj puternic candidatului nostru", a declarat Reince Priebus, preşedintele partidului.
Învingătorul în alegerile primare este adesea cunoscut înainte de începutul verii, dar conform regulilor electorale el nu are dreptul să cheltuiască fonduri colectate pentru „campania generală" înainte să fie învestit oficial în cursă, ceea ce-i lasă puţin peste două luni la dispoziţie.
În 2012, învestirea lui Mitt Romney s-a dovedit foarte solicitantă atât pentru candidat, cât şi pentru partid. Alegerile primare în 50 de state au durat din ianuarie până în iunie, scoţând la lumină numeroase fracturi interne din partid.
Citește și: Secret Service va fi reorganizat
Scopul afişat pentru anul viitor este reducerea la aproximativ trei-patru luni a duratei alegerilor primare – din februarie până în aprilie sau mai 2016 – în vederea consacrării celei mai mari părţi a resurselor electorale luptei împotriva viitorului candidat democrat.
În acelaşi spirit, partidul intenţionează să reducă numărul dezbaterilor prezidenţiale. În 2012 au fost organizate 23 de dezbateri de către posturi americane de televiziune, un număr considerat excesiv de către candidaţi, dar care au fost nevoiţi să le accepte imediat după ce erau acceptate de către adversari.