In momentul de fata, pe piata ofertantilor de mobilier concurenta este una foarte puternica, cel putin daca analizam situatia pe considerente numerice, cantitative. De pilda, cautand ‘mobila bucuresti’, vom obtine un numar impresionant de rezultate, avand in fata o gama foarte variata si diversificata de oferte, lucru ce pare sa ne puna in fata unei alegeri aproape imposibile.
Veti spune ca este normal sa fie asa, deoarece cautarea a fost una putin specifica. Sa incercam sa fim ceva mai rigurosi atunci, sa introducem, de pilda, ‘paturi dormitor bucuresti’ – evident, suntem in postura cuiva care nu a avut o experienta bogata, pana acum, in achizitionarea de mobilier si care incearca sa foloseasca internetul pentru a se informa sau pentru a se hotari asupra unei variante. Rezultatele generate sunt mai putine, dar tin tot de un ordin de marime menit sa-l descurajeze pana si pe cel responsabil cu indexarea arhivelor nationale.
Evident, pentru a ne face doar o idee, putem accesa cateva site-uri, la rand sau aleatoriu, si putem compara ofertele respective. Dar, intrebarea se pune, este acesta cel mai bun mod de a actiona? Si, mai ales, de a lua o decizie?
Evident, raspunsul este ‘nu’. Documentarea online este foarte utila, de multe ori, si, cu siguranta, nu ne va face rau. Doar ca ea trebuie insotita de o documentare fizica, la fata locului – fie ca vorbim de magazine, expozitii cu vanzare sau de showroom-uri – si de una care sa tina cont de experientele personale ale altora – atunci cand cunoastem oameni care au trecut, deja, printr-o astfel de alegere.
Evident, nici macar cumuland si imbinand aceste trei metode de ‘cercetare’ nu vom obtine un rezultat garantat pozitiv. Dar macar putem fi impacati cu faptul ca am facut tot ce era cu putinta si, oricum, sansele ne cresc considerabil.