20.3 C
București
duminică, 23 iunie 2024
AcasăSpecialCanalele navigabile, promovate agresiv

Canalele navigabile, promovate agresiv

» Canalul Dunare – Marea Neagra are nevoie de investitii de 600 de milioane de euro.

» Daca nu se promoveaza eficient, in maximum doi ani va avea o mare problema.

Noul director al companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile, Ovidiu Cupsa, si-a prezentat ieri principalele prioritati in activitate. Prioritatea o reprezinta continuarea investitiilor. "Canalul nu a fost terminat. Devizele reactualizate pentru lucrarile care mai trebuie facute la canal se ridica la 600 de milioane de euro. Suma poate parea foarte mare, daca ne gandim ca veniturile sunt de aapte, opt milioane pe an", a declarat acesta. Cupsa considera insa ca investitia este buna, pentru ca are rolul de a dezvolta colateral activitati economice adiacente. Sunt avute in vedere atat coridorul sapte paneuropean, care fale legatura intre Rotterdam si Constanta, cat si activitatile economice care se pot desfasura pe malurile canalului. O alta prioritate a directorului CNACN este dezvoltarea relatiilor comerciale cu partenerii cu Europa Centrala, in special cu cei din Ungaria, Austria, Germania, Cehia si Slovacia, realizata printr-o promovare agresiva. "In momentul de fata traficul extern pe canal este redus, raportat la traficul total, iar cel de containere este aproape inexistent", a precizat Ovidiu Cupsa. Folosirea canalului inseamna ca drumul marfurilor transportate intre Europa de vest si Asia se reduce cu circa 5.000 de kilometri. Directorul a mai spus ca, daca nu se promoveaza eficient, canalul va fi concurat serios, in urmatorii doi ani, de coridorul feroviar paneuropean VII, mai rapid decat cel fluvial. Avantajele canalului raman costurile reduse si impactul mai redus asupra mediului. z

SPECIALISTUL
» Traficul,
In scadere
"Traficul pe canalele navigabile este, din pacate, in continua scadere, incepand din anul 2005, cand s-au inregistrat 32 de milioane tone capacitate. In 2006 acesta s-a redus la 29 de milioane de tone, iar previziunile pentru 2007 sunt in scadere. In acest an, traficul va fi afectat de seceta. Desi noi putem sa asiguram pescajul minim, problema este ca navele nu mai pot intra de la Dunare. In plus, seceta va reduce exporturile de cereale, in special din Ungaria si Austria, care se deruleaza prin portul Constanta. Traficul va fi afectat si de faptul ca fabrica de bauxita de la Tulcea se afla in retehnologizare, timp de un an, dar si de problemele interne ale combinatui Mital Steel Galati."

Ovidiu Cupsa, director general Administratia Canalelor Navigabile

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă