17.8 C
București
luni, 16 septembrie 2024
AcasăSpecialBuget de criza pentru CFR Investitii

Buget de criza pentru CFR Investitii

» Ani la rand, angajatii CFR Constanta au fost nevoiti sa faca fata cererilor cu un buget acordat mai mult din mila.

» Lipsa banilor face ca zeci de lucrari sa fie stopate inainte de a incepe; nu este exclus faptul ca podurile ale caror garantii au expirat sa se prabuseasca.

Planul de investitii aferent anului 2009 intocmit de angajatii Divizei de Infrastructura din cadrul CFR Calatori – Regionala Constanta este acelasi cu cel realizat pentru anul 2008. si asta, nu pentru ca le-a fost greu sa realizeze alte proiecte ci, dupa cum spune si inginerul Dorin Maer, seful unitatii mai sus amintite, bugetul Diviziei de Infrastructura a fost anul trecut de zero lei, motiv pentru care nu a fost efectuata nici o lucrare. De mentionat ca cele doua treceri la nivel cu calea ferata amplasate pe strada Caraiman, de-a lungul portiunii de drum cuprinse intre Bulevardul Aurel Vlaicu si strada Mangaliei, sunt prinse in planul de investitii de peste trei ani, dar niciodata nu s-au gasit bani pentru reabilitarea lor. La distrugerea acestor portiuni au contribuit si miile de TIR-uri care, de-a lungul anilor, trecand prin zona, au lasat in urma adevarate cratere ce par sa inghita autoturismele.

 

Inginerul Dorin Maer a mai declarat ca ambele bariere au proiectele realizate, mai lipseste insa executia. "Tragic" este faptul ca reparatia unei singure treceri la nivel de cale ferata de pe strada Caraiman costa aproximativ 20.000 de euro, suma mult prea mare pentru visurile reprezentantilor Diviziei de Infrastructura CFR Constanta. In aceste conditii, reparatia celor doua treceri se lasa asteptata, luand in calcul faptul ca trebuie aduse dale elastice din afara tarii. Pana atunci, constantenilor nu le ramane decat sa se roage pentru aprobarea unui buget cat mai mare, astfel incat Maer sa poata introduce barierele in procesul de reabilitare.

» Fara fonduri
De lipsa fondurilor sunt afectate si laboratorul de protectie a mediului, reparatiile la podul Medgidia-Tulcea – km 103 plus 889, linia 812, precum si achizitionarea unor frane de cale FC 74, pentru Port Constanta. Tot din categoria lucrarilor fara buget face parte si pasajul pietonal, aflat la km 224 plus 883 in municipiul Constanta, mai exact pasajul din mijlocul Garii CFR. In ciuda faptului ca firma greceasca "Athena" a incheiat in urma cu mai multi ani un contract de reabilitare a garii cu Compania Nationala de Cai Ferate, proiect finantat de BERD, pasajul pietonal nu a fost inclus in "hora".

Cele mai citite

Doi bărbați au murit după ce mașina în care se aflau a intrat într-un copac

Doi bărbați au decedat în noaptea de duminică spre luni, după ce autoturismul în care se aflau a lovit un copac. În urma impactului,...

Debut pentru Horațiu Moldovan la Sassuolo! Cum s-a descurcat portarul român la primul meci în Serie B

Horațiu Moldovan a avut un debut promițător pentru Sassuolo în Serie B, demonstrând că decizia sa de a refuza convocarea la echipa națională pentru...

Cutremur în România cu magnitudinea de 5.2 pe Richter

Cutremurul s-a resimțit puternic în zona București și Otopeni Luni, 16 septembrie 2024, la ora 17:40:21 (ora României), un cutremur semnificativ cu magnitudinea ML 5.2...
Ultima oră
Pe aceeași temă