19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024

Breviar

„2005, mai prost ca 2004”

Razvan Bobulescu, liderul Federatiei Nationale Sindicale „Alma Mater”, considera ca singurul lucru bun care s-a produs in invatamantul romanesc in 2005 a fost Procesul Bologna.
„2005 a fost mai prost ca 2004, dar sper sa nu fie mai bun ca 2006. Pentru prima data si-a dat un ministru demisia pentru ca n-a avut suficienti bani la buget si asteptam cu interes reactia celorlalti ministri, in urmatorii ani. Procesul Bologna a adus ceva bun, adica un spirit european cu forta in invatamantul romanesc, dar ramane sa vedem si trupul. Calitatea invatamantului romanesc a ramas stationara si asteptam un reviriment. Dar unde nu sunt bani nu se pot face minuni.”

„Proiecte pe hartie”

La randul sau, Aurel Cornea, presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, caracterizeaza anul 2005 ca pe unul care nu a adus nimic nou in domeniul reformei si invatamantului.
„2005 a adus doar proiecte pe hartie, care nici macar nu au fost demarate. In afara de dotarea unora dintre unitatile de invatamant cu calculatoare, practic suntem in aceeasi faza. Nu avem personal didactic pregatit si calculatorul nu a devenit un mijloc didactic modern de predare a tuturor disciplinelor de invatamant si in continuare putem sa spunem ca in invatamantul romanesc se folosesc mijloace de invatamant ale inceputului de secol XX – „tabla si creta”. In plan social, saracia care bantuie scoala romaneasca s-a mentinut, iar starea sociala si materiala a personalului care lucreaza in educatie nu s-a imbunatatit, salariile fiind in continuare sub cel decent al unui cadru didactic, iar reforma manageriala a fost mimata.”

„Guvernul si-a cam batut joc de invatamant”

Gheorghe Isvoranu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Invatamant „Spiru Haret”, este la fel de critic.
„2005 a pornit cu multe asteptari si din pacate nu s-au realizat. Ne-am asteptat mult de la acest guvern care ne-a promis foarte mult si in final nu ne-a oferit mai nimic. Din punctul meu de vedere, Guvernul Tariceanu a fost corigent. Nu a stiut sau nu a vrut sa gestioneze o criza a invatamantului. Colegii din invatamant, care au aratat o unitate de vederi, o mare solidaritate intre preuniversitar si universitar, o demnitate formidabila, cred ca au dat o palma formidabila Guvernului. Poate puteam si ne asteptam sa obtinem mai mult, dar demnitatea de care am dat dovada este un lucru foarte mare si as spune ca, pentru prima data, putem sa fim deosebit de mandri noi, cei din invatamant, pentru ca am ridicat stindardul sindicalismului romanesc. Le uram tuturor colegilor sarbatori fericite si sanatate si 2006 sa fie un an mai bun! Mi-e greu sa fac urari de bine Executivului, care pur si simplu si-a cam batut joc de invatamant.”

„Cel mai greu an”

Catalin Croitoru, liderul Federatiei Educatiei Nationale, considera ca 2005 a fost poate cel mai greu an din istoria postdecembrista a invatamantului, cu multe incercari de schimbari facute in pripa. „Ne-am lovit de o atitudine neasteptat de ostila la adresa Educatiei din partea puterii politice. Chiar daca nu a fost cea mai lunga, greva din invatamant a fost cea mai de anvergura si dificila, cu cele mari probleme tocmai din cauza pozitiei obstructioniste a Guvernului. Prin aceasta greva, profesorii si-au recastigat demnitatea in fata opiniei publice si practic am pus in garda clasa politica – pe viitor va trebui sa fie foarte atenta la aceasta categorie profesionala. Oricat m-as stradui, nu-mi amintesc de nimic bun in 2005 in Educatie, doar s-a reinnoit politizarea.”

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă