– Primarul din Oradea a anuntat ca va copia proiectele de parcari de la Cluj.
Municipalitatea Oradeana sustine ca a gasit o solutie la problema parcarilor din oras. Conform primarului liberal Ilie Bolojan, amenajarile de parcari vor continua pana cand fiecarui proprietar al unui apartament din oras ii va reveni un loc de parcare in zona blocului unde locuieste. Primaria vrea sa puna, astfel, punct disputelor dintre locatari si razboaielor care s-au lasat cu roti sparte ori intepate, masini zgariate, injuraturi sau claxoane. Cei care pana acum si-au amenajat singuri vor fi amendati.
"Proiectul la care ne gandim noi va fi similar cu cel din Sectorul 3 din Bucuresti sau cu cel din municipiul Cluj-Napoca. Municipalitatea va inventaria spatiile dintre locuri si va trasa parcari pe care riveranii le vor putea inchiria pe perioada unui an. Vom stabili de asemenea si un orar, iar masinile parcate pe locurile altora vor fi ridicate cu auto – platforma", a anuntat primarul Bolojan.
"Din cate stiu, in evidenta politiei rutiere sunt inmatriculate 87.000 de autovehicule. Din acestea, mai bine de 68.000 sunt autoturisme, majoritatea lor apartinand persoanelor fizice. La ora actuala intre blocuri nu sunt parcari si nici spatii verzii. Dupa ce vom inventaria aceste spatii, vom asigura fiecarei asociatii de proprietari un spatiu suficient pentru a asigura un loc de parcare pentru fiecare apartament", a mai promis Bolojan.
Potrivit primarului, parcarea cu plata va fi introdusa undeva prin 2010. Acesta a mai spus ca intre blocuri va putea parca oricine, cat timp se va incadra in intervalul orar 8 – 17. Dupa aceasta ora, doar cel care si-a facut abonament va putea gara. "Primaria se angajeaza ca la solicitarea celui care a platit si i s-a ocupat locul, sa ridice masina care ii ocupa locul. Astfel se vor incheia scandalurile intre vecini", a mai spus Bolojan.
Oradenii sunt incantati si nu prea. "Principiul este bun, dar se ridica unele intrebari: Platesc impozit si pentru masina si pentru locul de parcare? Nu este o suprataxare?", a declarat un oradean.
MODEL
Modelul de la Cluj a insemnat o serie de contracte dubioase pentru parcarile supraterane. Cel mai cunoscut scandal este cel al parcarii din Marasti a consilierului premierului, Mircea Chertes. Initial, firma acestuia a primit contractul pentru parcare fara licitatie. Ulterior, contractul a fost reziliat, dupa o adevarata campanie de presa. Licitatia a fost castigata tot de firma liberalului Mircea Chertes. Contractul pentru ridicarea parcarii din Piata Mihai Viteazu a revenit unui om de afaceri apropiat de PD-L, Radu Vlas.