20.4 C
Bucureศ™ti
miercuri, 9 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialBMW a rฤƒmas lider ลŸi รฎn 2013, Audi ลŸi Mercedes dinamiteazฤƒ competiลฃia...

BMW a rฤƒmas lider ลŸi รฎn 2013, Audi ลŸi Mercedes dinamiteazฤƒ competiลฃia รฎn 2014

Lupta între producฤƒtorii auto premium, BMW, Audi ลŸi Mercedes s-a încheiat ลŸi în 2013, dupฤƒ nouฤƒ ani consecutivi, tot cu victoria BMW. CreลŸteri ale vânzฤƒrilor la niveluri record au înregistrat fiecare dintre cei trei producฤƒtori, însฤƒ BMW ลŸi-a menลฃinut un avans consistent în faลฃa celorlalลฃi doi rivali.

BMW a rฤƒmas lider la vârful industriei auto, pe segmentul premium, cu vânzฤƒri totale de 1,66 milioane maลŸini la nivel mondial, ceea ce reprezintฤƒ o creลŸtere faลฃฤƒ de 2012 cu 8%, potrivit Automotive News Europe. Este cel de-al nouฤƒlea an consecutiv în care BMW ocupฤƒ prima poziลฃie, dupฤƒ ce în 2005 prelua conducerea de la Mercedes, care în 2011 era depฤƒลŸit ลŸi de Audi. Anul 2013 a reprezentat pentru BMW mai ales deschiderea unui nou front de luptฤƒ, pe segmentul electric, acolo unde încearcฤƒ sฤƒ-ลŸi construiascฤƒ o poziลฃie de top cu modele ca i3 sau i8.

Audi rฤƒmâne pentru al treilea an la rând ocupantul celei de-a doua poziลฃii, cu 1,58 milioane unitฤƒลฃi, în creลŸtere tot cu 8% faลฃฤƒ de 2012. Audi a mizat în ultimii ani pe accentuarea sportivitฤƒลฃii modelelor sale, aceasta devenind un aspect definitoriu pentru brandul sฤƒu.

Rivalul din Stuttgart, Mercedes, a atins anul trecut vânzฤƒri totale, la nivel mondial, de 1,46 milioane unitฤƒลฃi, cu 11% mai mult decât în 2012. Mercedes a înregistrat cea mai mare creลŸtere, reuลŸind sฤƒ reducฤƒ diferenลฃa care o desparte de celelalte douฤƒ companii conaลฃionale. În SUA producฤƒtorul german a reuลŸit deja sฤƒ câลŸtige poziลฃia de lider, însฤƒ lupta în Europa ลŸi Asia va fi chiar mai grea.

CiteลŸte ลŸi Audi prezintฤƒ viitorul printr-un nou concept: 100 km/h în 4,6 secunde, consum de scuter!

2014 dinamiteazฤƒ lupta

Anul acesta diferenลฃa între cei trei producฤƒtori s-ar putea diminua ลŸi mai mult, vânzฤƒrile celor de la Mercedes galopând puternic din urmฤƒ, susลฃinute mai ales de noile modele precum Clasa C sau noul SUV GLA. 

Dacฤƒ BMW mizeazฤƒ foarte mult pe cel mai bine vândut model al sฤƒu Seria 3, care anul trecut a ajuns la 500.000 unitฤƒลฃi, cu 23% mai multe decât în 2012, Audi se bazeazฤƒ pe noul A3 dar ลŸi pe extinderea gamei sale de SUV-uri, pentru a contracara gama X a liderului de piaลฃฤƒ. 

Atât Audi, cât ลŸi Mercedes ลŸi-au fixat ca obiective câลŸtigarea primei poziลฃii de la BMW pânฤƒ în 2020. În plus Mercedes ลŸi-a stabilit ca pânฤƒ în 2015 sฤƒ-i depฤƒลŸeascฤƒ pe cei de la Audi, ceea ce la o primฤƒ vedere pare realizabil cel mai devreme în ultimul trimestru al acelui an.

Dupฤƒ ce Mercedes a început deja un plan ambiลฃios de investiลฃii, din care face parte ลŸi cea mai mare fabricฤƒ a sa din lume, construitฤƒ anul trecut în China, Audi a anunลฃat la rândul sฤƒu investiลฃii de 22 miliarde euro pentru a ajunge la 60 de modele, de la 49, în prezent ลŸi pentru construirea unor noi unitฤƒลฃi de producลฃie în China, Brazilia sau Mexic.

Potrivit analiลŸtilor de la IHS, care monitorizeazฤƒ întreaga industrie, nici în 2014 situaลฃia în topul producฤƒtorilor premium nu se schimba, podiumul fiind în aceeaลŸi ordine: BMW, Audi, Mercedes.  

Cele mai citite

Israelul a lovit din nou fieful Hezbollah din sudul Beirutului

Agenลฃia naลฃionalฤƒ de presฤƒ a Libanului (ANI) a raportat marลฃi searฤƒ o serie de lovituri care au provocat "distrugeri masive" รฎn suburbiile de sud...

Preศ™edintele Biden ศ™i-a anulat รฎntรขlnirea de la Ramstein. Loviturฤƒ pentru sprijinul Ucrainei

Anularea cฤƒlฤƒtoriei spulberฤƒ speranศ›ele unui semnal puternic de sprijin al SUA pentru Ucraina Preศ™edintele american Joe Biden ศ™i-a anulat, marศ›i, cฤƒlฤƒtoriile รฎn Germania ศ™i Angola,...

ศšฤƒrile cu deficit mare: Slovacia creศ™te taxele, Ungaria menศ›ine impozitul suplimentar

รŽn contextul economic dificil cu care se confruntฤƒ multe state europene, mฤƒsurile fiscale devin tot mai stricte pentru a combate deficitele bugetare รฎn creศ™tere. Slovacia...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ