Pentru comercianţi, Săptămâna Patimilor este o afacere cu multe zerouri. Biserica, însă, condamnă această practică a cadourilor, pe care românii au ajuns să o numească tradiţie, potrivit b1.ro.
Când rafturile magazinelor sunt încărcate de jucării, pentru părinţi e greu de făcut o alegere. Unii tătici, nehotărâţi, îşi sună soţiile atunci când sunt în dificultate.
Un domn a venit cu bugetul stabilit precis şi cu o misiune clară: trebuie să cumpere o păpuşă. Dar ce model? „I-am trimis un MMS soţiei să fiu sigur că asta este şi am primit confirmarea. Mă duc să o cumpăr”, spune bărbatul.
Biserica Ortodoxă nu este de acord cu darurile oferite copiilor de Paşte. „Nu este vorba de nicio traditie. Este o blasfemie la adresa adevăratei tradiţii nu este nicio legătură între Învierea Mântuitorului Isus Hristos şi Iepuraşul de Paste. Are un caracter profund mercantil şi comercial şi sunt oameni care schimbă fundamental semificaţia şi sensul sărbătorii”, spune preotul George Istodor.
Piaţa românească de jucării este într-o continuă dezvoltare. În 2012, a ajuns la 146 de milioane de euro, în creştere cu 9 la sută faţă de anul precedent.