Pentru cei care vor să evite sezonul estival din marile capitale europene, a doua jumătate a lunii septembrie este ideală pentru un city break, iar capitala Germaniei e o destinație atractivă pentru această perioadă a anului, vremea fiind încă bună pentru a bate centrul orașului la pas.
Începând din 2 septembrie, compania low-cost Ryanair, introduce două zboruri zilnice pe ruta București – Berlin, deci cu un zbor de dimineață și cu unul de seară. Orarul de zbor este ideal pentru un city break de trei zile (vineri-duminică) sau chiar pentru un „weekend prelungit” (joi-duminică sau vineri-luni).
Prețul unui bilet de avion cu Ryanair, care include și un bagaj de mână mare de 10 kg + o geantă de laptop/poșetă, pornește de la 58 euro (dus-întors, taxe incluse).
Pe această rută mai operează, de mai bine de doi ani, compania aeriană Air Berlin, care are una sau două frecvențe pe zi cu prețuri care pornesc de la 119 euro/persoană, dus-întors cu un bagaj de mână de 8 kg + o geantă de laptop.
Ryanair ajunge astfel la 11 rute operate din București, iar compania aeriană promite noi surprize în curând, deci cel mai probabil adăugarea de noi destinații pentru aeroportul Otopeni.
Pentru o mare perioadă de timp cine vroia să viziteze capitala Germaniei trebuia să călătorească cu escală. Apoi, mai multe companii au încercat să abordeze această destinație – Blue Air și Lufthansa. Însă, cursele nu au rezistat foarte mult.
Ce puteți vizita
Capitala de astăzi a Germaniei a fost dintotdeauna un oraș al contrastelor, un oraș aflat mereu în schimbare. Și lucrul acesta ni-l confirmă istoria: o revoluție în 1848, apoi sediul principal al cancelariei Reich-ului și comandamentul Germaniei hitleriste, un oraș „desfigurat” de bombardamentele aliaților la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, divizat în două – Berlinul de Est și cel de Vest – în 1945 și reunificat 44 de ani mai târziu, în 1989. Cu demnitate, Berlinul nu își ascunde istoria, ba dimpotrivă și-o dezvăluie la fiecare colț de stradă, iar acesta este tocmai elementul care-l atrage pe turist.
Topography of Terror – aici, în timpul Germaniei naziste, se afla clădirea ce adăpostea sediile centrale a două dintre cele mai temute instituții ale acelor vremuri: Gestapo și al SS. Complexul de clădiri a fost grav afectat de bombardamentele din 1945, iar ruinele au fost dărâmate după război. Astăzi, turiștii au acces la o expoziție gratuită, care-i poartă prin istoria acelor timpuri explicând și impactul transformării Berlinului în capitală în timpul celui de-al treilea Reich.
Aeroportul Tempelhof a fost unul dintre cele trei aeroporturi importante ale Europei începutului de secol XX, alături de Le Bourget (Paris) și Croydon (Londra). Astăzi, alături de celelalte două, aeroportul berlinez nu mai este utilizat pentru zboruri comerciale – deși a rezistat „pe piață” mai mult decât celelalte, până în 2008. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, aeroportul era utilizat parțial pentru asamblarea de bombardiere.
O altă construcție care s-a dorit un important simbol al noului stat socialist din est este și Turnul de Televiziune (Fernsehturm). Turnul și-a atins scopul la momentul inaugurării, însă datorită poziției sale ultracentrale – în apropiere de Alexandrplaz – turnul este cel mai cunoscut obiectiv turistic al orașului și al întregii Germanii.