Avionul de mici dimensiuni dispărut, luni seară, în timpul unui zbor, a fost localizat, marţi, în zona localităţii hunedorene Baru, mai multe echipaje ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă plecând în zona respectivă, au anunţat reprezentanţii Prefecturii Hunedoara, anunţă Mediafax.
Purtătorul de cuvânt al Prefecturii Hunedoara, Diana Fulop, a precizat că reprezentanţii Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă, în frunte cu prefectul Attila Dezsi, au plecat spre locul în care a fost localizat aparatul de zbor, urmând să stabilească dacă avionul s-a prăbuşit sau a aterizat forţat.
La rândul său, prefectul de Hunedoara, Attila Dezsi, a declarat că avionul a fost reperat din aer de către autorităţile hunedorene într-o zonă muntoasă, greu accesibilă, la circa 20 de kilometri de comuna Baru, pe Valea Streiului.
Prefectul a susţinut că reprezentanţii comandamentului instituit pentru căutarea avionului se îndreaptă spre zona indicată, pentru a stabili care este starea aparatului de zbor.
„Nu putem să spunem dacă este vorba despre o prăbuşire sau doar despre o aterizare forţată. În momentul în care ajungem la locul indicat de către forţele noastre terestre vom putea avea mai multe informaţii”, a spus prefectul.
Avionul de mici dimensiuni dispărut luni seară se află în proprietatea omului de afaceri din Alba Iulia Mircea Chira şi era dat în comodat unui pilot care, la rândul său, l-a împrumutat unui om de afaceri din Deva, pentru un zbor de agrement între Deva şi localitatea Şibot, din apropierea municipiului Alba Iulia, unde există o mică pistă de aterizare şi decolare pentru avioane uşoare.
Proprietarul avionului, omul de afaceri albaiulian Mircea Chira, a spus că avionul dispărut este unul dintre cele mai sigure aparate de zbor ultrauşoare şi avea ca dotare suplimentară de siguranţă o paraşută balistică exterioară care putea coborî în siguranţă aparatul pe sol în cazul unei defecţiuni.
Chira a explicat că aparatul este extrem de sigur şi are o autonomie de zbor de aproximativ 2.000 de kilometri cu un plin de combustibil, iar fără motor poate plana chiar şi câteva sute de kilometri.
El a mai precizat că la bordul avionului există o aparatură care permite emiterea unor semnale care pot fi identificate pe radar la distanţe de câţiva kilometri, însă nici acest lucru nu a fost de folos până acum pentru găsirea aparatului de zbor.
Chira a spus că preţul unui avion nou de tipul celui dispărut, CT Flight Design de producţie germană, cu două locuri, este de aproximativ 100.000 de euro, iar avionul său, fiind folosit, este evaluat acum la circa 50.000 – 60.000 de euro.
El a precizat că aparatul trecuse recent printr-o revizie tehnică şi primise o nouă autorizaţie de zbor.