Discutiile despre Coridorul IV paneuropean au incins scena politica romaneasca in urma cu cateva saptamani. A fost nevoie chiar de o iesire la rampa a presedintelui Traian Basescu, cel care a declarat, chiar la Constanta, ca acest coridor de transport este vital pentru Romania. Asa s-au pronuntat si factorii de raspundere din turism, care spun ca, in lipsa unei autostrazi care sa lege Constanta de Bucuresti, nu putem vorbi despre un adevarat aflux de turisti. Daca romanii sunt obisnuiti sa astepte in spatele carutelor mioritice si sa dea cu masina prin toate gropile din asfalt, nu acelasi lucru se poate spune despre turistii straini. Autostrada are si rolul de coridor de transport al marfurilor dinspre Constanta spre Capitala. Vestile bune au sosit, de curand, de la Bogdan Olteanu, ministrul pentru Relatia cu Parlamentul, care a afirmat ca, in urmatorii doi ani, autostrada Constanta – Cernavoda va beneficia cu precadere de fonduri de la bugetul de stat. Acesta poate fi si unul dintre motivele pentru care guvernantii au afirmat ca tronsonul Drajna – Fetesti va fi dat in folosinta in 2006, cu un an mai devreme decat era prevazut initial. In ceea ce priveste tronsonul Constanta – Cernavoda, lucrurile nu mai sunt atat de simple. Specialistii sustin ca aceasta este portiunea cea mai dificila, din pricina reliefului. In plus, aici nu s-a executat nici macar un metru de autostrada. Pana in momentul cand autostrada nu va fi gata in intregime, de la Bucuresti pana la Constanta, eficacitatea ei va fi scazuta. In ceea ce priveste Coridorul IV paneuropean, nu stim decat ca este o prioritate pentru Romania. Nu se stie insa daca acesta mai este un proiect prioritar pentru Uniunea Europeana, care ar trebui sa-l cofinanteze.