12.2 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăSpecialAuto: UE începe discuțiile pentru stabilirea limitelor emisiilor CO2, introduse după 2021

Auto: UE începe discuțiile pentru stabilirea limitelor emisiilor CO2, introduse după 2021

Comisia Europeană va avansa cu procesul de stabilire a unui nou nivel al emisiilor CO2, pe care producătorii auto vor trebui să îl respecte după 2021. O nouă rundă de întâlniri între membrii C.E. și grupurile de discuție va avea loc pe data de 9 decembrie, atunci când companiile vor căpăta o imagine mai clară asupra investițiilor de miliarde de euro pe care vor trebui să le facă pentru a atinge noile borne.

După ce a stabilit limita de 95 g CO2/km pentru producătorii auto, care trebuie atinsă până în 2021, C.E. privește deja spre viitor, încercând să ajungă la un consens cu membrii grupurilor de discuție pentru următoarele norme. O țintă propusă de europarlamentari ar fi de 68-78 g CO2/km până în 2025. Pe de altă parte specialiștii industriei auto preconizează că producătorii nu vor putea scade sub nivelul de 75 g, iar asta abia în 2030, conform Automotive News.

La fel ca și în cazul normei de 95 g, noile limite îi fac pe producători să avertizeze că grăbirea acestui proces și stabilirea unor ținte mult prea joase și prea greu de atins îi vor afecta din punct de vedere financiar, mai ales în contextul crizei din ultimii ani. Martin Winterkorn, CEO al Volkswagen A.G., avertiza în luna octombrie că stabilirea unor norme a emisiilor CO2 foarte joase, înainte ca piața vehiculelor electrice să se așeze și să faciliteze producția în masă de astfel de autoturisme, ar putea fi fatală pentru producătorii auto.

De asemenea surse din cadrul BMW au declarat că o țintă mai realistă, având în vedere provocările pe care le întâlnesc producătorii auto, ar fi ca un nou nivel, mai scăzut, al emisiilor să fie atins abia din 2030, după ce limita de 95 g intră în vigoare din 2021.

Greg Archer, director în cadrul Transport & Environment, grup de lobby care activează la Bruxelles, atenționează că, în ciuda plângerilor producătorilor, există soluții pentru atingerea unor astfel de norme și că unele companii mai mici, care își pot aduce aportul prin invenții importante, ar avea enorm de câștigat. "Amânările vor atrage investiții mai mici în inovațiile de care avem atât de mult nevoie. Companiile mici, care acum inovează, se vor regăsi în situația de a fi refuzate de marii producători auto pe motiv că soluțiile lor nu sunt interesante."

Următorul pas al C.E. va fi ca la viitoarele întâlniri să stabilească un nou termen, fie 2025, fie 2030, la care să fie atinsă următorea normă a emisiilor CO2. UE este contra cronometru în lupta cu schimbările climatice.

Cele mai citite

Statele membre NATO sunt profund îngrijorate „ de activitățile rău intenționate ale Rusiei” pe teritoriul Alianței

Statele membre ale NATO s-au declarat joi "profund preocupate de activităţile rău intenţionate" ale Rusiei "întreprinse recent pe teritoriul Alianţei" şi care "constituie o...
Ultima oră
Pe aceeași temă