Problema caldurii la Mangalia a fost, din fericire, rezolvata odata cu primirea de la Guvern a subventiei pentru energie termica. Este vorba despre suma de 18 miliarde lei care a fost solicitata insistent de Consiliul Local Mangalia, cat si de furnizor, care risca sa intre in blocaj financiar. In aceasta perioada, asociatiile de locatari/proprietari din oras care nu au restante primesc energie termica nonstop. In acelasi timp, se furnizeaza apa calda de doua-trei ori pe saptamana sau chiar permanent, in functie de optiunile locatarilor. Problemele vor reaparea insa in iarna viitoare, cand energia termica nu va mai fi subventionata. Conducerea SC Rominservices Therm SA Mangalia a declarat ca cetatenii municipiului pot opta pentru o solutie, astfel incat sa nu achite facturi foarte mari pentru apa calda si energie termica.
Locatarii isi pot monta robinete si repartitoare de costuri. Acest lucru se va putea pune in aplicare numai daca cetatenii vor respecta anumite conditii impuse de societatile care monteaza aparatele si se preocupa de inregistrarea consumului de caldura. Una dintre acestea este ca blocul, respectiv scara de bloc sa dispuna de un contor general, iar peste 80% din consumatori sa-si monteze pe toate caloriferele robinete termostatice si repartitoare. Introducerea acestui sistem va fi facuta de o firma agreata de furnizor care, in acelasi timp, trebuie sa fie autorizata de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala. Plata acestor aparate se poate face integral (1.020.000 lei/calorifer) sau in rate, pe o perioada de 2 ani, caz in care trebuie achitata suma de 1.250.000 lei/calorifer. Reprezentantii SC Rominservices Therm SA declara ca unul dintre avantajele montarii contoarelor este ca locatarii pot regla temperatura din fiecare camera a apartamentului, dupa propriul plac. Utilizatorii vor plati atat cat au consumat, nemaifiind nevoiti sa suporte si pierderile de pe retele.