La începutul lunii august, unii profesori vor reveni în școală pentru un parteneriat inedit cu artiști alături de care vor gândi și planifica activități culturale ce vor putea fi propuse pentru anul școlar ce urmează.
Scopul proiectului Parteneri edu-creativi este să creeze o platformă de consiliere act-vă pentru patru școli și patru organizații neguvernamentale culturale din București care, lucrând împreună, să integreze arta într-un context educațional, stimulând creativitatea și inventivitatea tinerilor prin întâlnirea directă cu artiștii și creațiile acestora în cadrul unor ateliere ce vor avea loc în perioada septembrie-noiembrie 2016.
Proiectul aduce laolaltă opt artiști din patru ONG-uri culturale cu experiență în dezvoltarea de activități culturale în școli, opt profesori din patru școli publice din București și aproximativ 100 de copii și tine-ri care vor participa gratuit la activitățile propuse de proiect. La începutul lunii august profesorii și artiștii vor beneficia de o primă formare de grup, urmând să participe la sesiuni de mentoring în cadrul cărora vor crea împreună planuri anuale de lucru care să conțină activități artistice creative și inovatoare, ghidate de criterii de calitate ale parteneriatului școală-operator cultural. Formatorii primei sesiuni de formare sunt: Raluca Iacob, președinte al Asociației MetruCub și coordonatorul platformei „Susține cultura în educație”, și Simona David Crisbășanu, președinte executiv al Asociației ROI, care din 2013 este implicată în dezvoltarea proiectului „Adoptă un liceu”. Formările și sesiunile de mentoring, precum și atelierele pentru copii vor continua până în luna noiembrie, când va avea loc evenimentul de prezentare a planurilor anuale de lucru ela-borate de echipele mixte artiști-profesori. Zonele culturale activate de proiect sunt: teatru (Katia Pascariu – ADO – Arte pentru Drepturile Omului), arte vizuale (Liliana Basarab – ArtCrowd-artiști în educație), dans contemporan (Sandra Mahvima – Asociația Secția de Coregrafie) și patrimoniu (Iulia Iordan – Asociația Da’DeCe). Unitățile de învățământ implicate în acest parteneriat edu-creativ sunt: Școala Ferdinand I (teatru), Liceul Bilingv “Miguel de Cervantes” (arte vizuale), Școala Gimnazială Sfântul Silvestru (dans contemporan) și Școala nr. 5 (patrimoniu). Astfel, elevii din școlile publice vor participa la activități artistice one-on-one cu artiști profesioniști în cadrul coerent oferit de implicarea profesorilor pe termen lung.
“Prin Parteneri edu-creativi, Asociația MetruCub adresează o temă extrem de importantă pentru impactul proiectelor culturale în școli: calitatea și continuitatea activităților culturale realizate de artiști și educatori culturali. Vrem să acompaniem parteneriate creative între organizații culturale și școlile publice din București pentru ca acestea să dezvolte pe termen lung programe adaptate nevoilor profesorilor și elevilor, prin care arta și patrimoniul să arate că reprezintă un atu în dezvoltarea lor personală și pentru obiectivele educațio-nale formale. Cea mai mare provocare cred că va fi adaptarea artiștilor și cadrelor didactice la stilul de lucru și așteptările celuilalt, alături de reflecția comună asupra proceselor de lucru”, spune Raluca Iacob. Proiectul ”Par-teneri edu-creativi” este dezvoltat de către Asociația MetruCub – resurse pentru cul-tură, proiectul beneficiind de sprijinul financiar al -ARCUB – Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului București – Primăria Municipiului București în cadrul programului cultural „Bucu-rești – Orașul in-vizibil”.