Aproape 10% dintre utilizatorii de Internet realizează tranzacţii bancare online, iar 9% accesează web-ul prin intermediul echipamentelor mobile, acest segment având potential de creştere, reiese în urma unei cercetări de piaţă realizată de TradeAds Interactive.
Sondajul s-a desfăşurat în perioada 10 – 27 ianuarie, în baza unui chestionar cu 22 de întrebări, livrat online. Volumul eşantionului analizat a fost de 5.356 respondenţi.
„Românii declară că folosesc cu precădere calculatoarele de tip desktop pentru navigarea pe Internet – 63,6%, în timp ce laptop-urile şi notebook-urile sunt utilizate de 39,3% dintre cei chestionaţi. Echipamentele mobile (…) au o pondere de 9%, acest segment având potential de creştere, iar 9,6% dintre cei chestionaţi declară că realizează tranzacţii bancare pe Internet”, se arată într-un comunicat al TradeAds remis MEDIAFAX.
Cea mai populară activitate pe Internet este corespondenţa prin instant messaging.
Potrivit rezultatelor sandajului, Internetul este cea mai mare sursă de acces la informaţii, mai mult de jumătate dintre respondenţi declarând că se documentează sau caută informaţii.
De asemenea, ziarele şi revistele online sunt citite de peste 40% dintre respondenţi, în timp ce 30% dintre aceştia utilizează reţele sociale.
„În cazul femeilor, predomină căutarea informaţiilor şi documentarea pentru locul de muncă/şcoală, în timp ce bărbaţii descarcă muzică şi filme şi cumpără/vând diferite produse”, se mai spune în comunicat.
Cele mai solicitate categorii de informaţii pe care utilizatorii doresc să le regăsească pe Internet sunt despre sănătate – 53,8%, educaţie – 50,8%, divertisment – 46,6% şi artă – 46,6%.
Utilizatorii români de Internet formează grupuri cu preferinţe relativ omogene. Astfel, femeile preferă informaţiile despre artă, călătorii, divertisment, educaţie, familie, sănătate, shopping, iar bărbaţii accesează informaţii din domeniile auto, business, divertisment pentru adulţi, sport şi tehnologie.
„Categoriile superioare de vârstă, peste 50 de ani, caută informaţii despre sănătate, călătorii, divertisment, în timp ce persoanele de vârstă medie, respectiv 30-50 de ani, caută informaţii despre educaţie, familie, imobiliare, business şi tehnologie. Tinerii sub 30 de ani sunt receptivi la informaţiile despre shopping, sport şi auto”, se mai spune în comunicat.
Percepţia românilor asupra publicităţi online rămâne neschimbată faţă de 2009, 41% dintre respondenţi declarând că bannerele publicitare îi informează, iar 13,4% sunt ajutaţi să aleagă diferite produse comerciale.
„21,8% dintre respondenţi afirmă că bannerele nu au niciun impact asupra lor, în timp ce 23,8% le consideră supărătoare”, potrivit studiului.
TradeAds Interactive administrează platforma online de publicitate Bursa de Reclamă.
Lansată în aprilie 2009, Bursa de Reclamă a ajuns la o reţea de circa 600 de site-uri care cumulează o audienţă lunara de peste 8,5 milioane de utilizatori unici neduplicaţi.