19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialANPD: Educaţia timpurie şi serviciile de recuperare pentru copilul cu dizabilităţi, prioritare

ANPD: Educaţia timpurie şi serviciile de recuperare pentru copilul cu dizabilităţi, prioritare

Educaţia timpurie şi dezvoltarea de servicii de recuperare pentru copilul cu dizabilităţi trebuie să fie prioritare, pentru că, în lipsa lor, nu se poate vorbi de creşterea gradului de integrare în învăţământul de masă a acestor copii, a declarat, joi, secretarul de stat al ANPD, Mihaela Ungureanu, conform Mediafax.

„Deci stau acasă, fără să aibă acces la educaţie timpurie sau servicii de recuperare şi când ajung la vârsta şcolară ne întrebăm de ce nu reuşim să îi integrăm în şcoală. Trebuie să dezvoltăm servicii care să îi ajute. Este nevoie de o intervenţie a autorităţilor centrale, dar şi a celor locale, care trebuie să vină şi să sprijinie familiile acestor copii. Trebuei să dezvoltăm centre de educaţie timpurie la nivel local. Este foarte important să ajungem să avem un sistem integrat de servicii”, a spus secretarul de stat.

Ea a mai spus că la fel de importante sunt serviciile de recuperare care să îi ajute pe copiii cu nevoi speciale să îşi dezvolte abilităţile.

Secretarul de stat a precizat că, în prezent, copiii cu dizabilităţi stau acasă şi nu pot ajunge la creşă sau la grădiniţă.

Potrivit datelor oficiale, în România sunt înregistraţi 70.647 de copii cu dizabilităţi, aproximativ 40 la sută dintre ei nefiind incluşi în nicio formă de învăţământ.

Un raport al Institutului pentru Politici Publice, prezentat joi, arată că datele oficiale transmise de inspectoratele şcolare diferă de cele înregistrate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi Adopţie (ANPDCA). Astfel, la nivelul inspectoratelor şcolare sunt înregistraţi 13.844 de copii cu dizabilităţi înscrişi în şcolile de masă, 24.947 în învăţământul special şi 1.292 care sunt şcolarizaţi la domiciliu, adică 40.083 de minori cu probleme integraţi într-o formă de învăţământ.

Datele ANPDCA arată că în învăţământul de masă ar fi 23.773 de copii cu dizabilităţi, în învăţământul special – 14.859, iar la domiciliu ar fi şcolarizaţi alţi 1.083 de copii, în total 39.715 fiind încadraţi în învăţământ.

Astfel, ponderea medie a copiilor cu dizabilităţi şcolarizaţi pe ciclurile de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial şi liceal din învăţământul de masă este de 36 la sută. 61 la sută dintre ei figurează ca fiind înscrişi în învăţământul special şi trei la sută sunt şcolarizaţi la domiciliu.

Secretarul de stat de la Autoritatea Naţională pentru Persoane cu Dizabilităţi (ANPD) a participat, joi, la o dezbaterea cu tema „Educaţia – (ne)şansa la integrare a copilului cu dizabilităţi din România”, arătând că principala prioritate a instituţiei pe care o reprezintă este definitivarea strategiei în domeniu, iar capitolul Educaţie din acest document are în centru educaţia incluzivă.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă